12:12|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 11:13
کد خبر: 14459
با رعایت پروتکل‌های بهداشتی:

سایت‌های گردشگری آذربایجان غربی میزبان مسافران هستند

سایت‌های گردشگری آذربایجان غربی پس از رفع محدودیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.
سایت‌های گردشگری آذربایجان غربی میزبان مسافران هستند

جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: سایت‌های گردشگری استان از جمله میراث جهانی تخت سلیمان تکاب، پایگاه ملی حسنلوی نقده و مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی ارومیه پس از رفع محدودیت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تاکید بر اجرای اصل فاصله‌گذاری اجتماعی همه روزه آماده میزبانی از گردشگران و مسافران هستند.

وی اضافه کرد: سایت های گردشگری استان از ابتدای سال شرایط لازم برای میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی را داشتند ولی به دلیل شیوع بیماری کرونا بازدید گردشگران از مجموعه های تاریخی و فرهنگی آذربایجان غربی پس از رفع محدودیت ها انجام شد که با استقبال خوبی از سوی مسافران نیز همراه بود.

جباری تصریح کرد: از زمان بازگشایی موزه‌ها و اماکن تاریخی پس از شیوع ویروس کرونا از چهارم خرداد ماه سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از محوطه تاریخی و همچنین موزه پایگاه ملی حسنلو نقده بازدید کردند.

این مسئول تصریح کرد: گردشگران می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از این مجموعه بازدید کنند.

جباری در ادامه با اشاره به برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه همچنان ویروس کرونا مهار نشده و ملزم به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هستیم امکان برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در این روز وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در پایان با اشاره به برگزاری مجازی نمایشگاه صنایع دستی ، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در سال جاری بیشتر برنامه‌های روز جهانی گردشگری متمرکز بر اجرای برنامه‌هایی در قالب فضای مجازی است.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید