22:32|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 20 خرداد 1399 - 09:38
کد خبر: 14455
یادداشت:

چهره کرونا خشن تر شده است

براساس گفته متخصصین آذربایجان‌غربی چهره ویروس کرونا تغییر یافته و تهاجمی تر و خشن‌تر شده است.
چهره کرونا خشن تر شده است

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، گسترش بیماری کرونا در سطح استان یکی از دغدغه‌های مردم و مسئولین در این روزهای اخیر است که اگر مقابله با آن به صورت همگانی نباشد آثار زیان باری در پی دارد و جامعه را در بخش‌های مختلفی متضرر می‌کند.

جواد آقازاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی می‌گوید، با همدلی و همیاری توانستیم فاز اول بیماری را به خوبی سپری کنیم اما اتفاقی که از 4 خرداد به بعد با بازگشایی ها و سفر ها افتاده است، استان را وارد پیک دوم کرده که در این پیک هم تعداد بیماران سرپایی و هم تعداد بیماران بستری افزایش یافته است و در پیک دوم یک بی تفاوتی از طرف مردم و مسئولین احساس می شود که این بی تفاوتی خطرناک است و می تواند همچنان آمار بیماران درگیر را افزایش دهد.

در بین سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نکته قابل تاملی وجود دارد که او به صرحت اعلام کرده است، با بررسی وضعیت بیماران بستری و فوتی در کل کشور، درمی یابیم که سن بیماران بستری و فوتی پایین تر آمده و افراد بدحال تر از گذشته به بیمارستان ها مراجعه می کنند و این موضوع نگران کننده است و توجه و جدیت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری را می طلبد.

در روز گذشته متاسفانه 271 نفر در سطح استان به این بیماری مبتلا شده‌اند که این تعداد بالایی به شمار می‌‌رود و کاهش آن نیازمند عزم جدی مردم در زمینه رعایت فاصله گذاری و رعایت نکات بهداشتی است.

همه ما خوب می دانیم در صورتی که عزم همگانی انجام نگیرد به ناچار باید تا زمان نامشخصی این ویروس را تحمل کنیم و هرروز بیشتر شاهد گرفتاری هموطنانمان باشیم، همچنین در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی باید با همکاری مردم و مسئولین ضمن اعمال قوانین و پیگیری‌های لازم جهت اجرای آن از شیوع و گسترش این ویروس خودداری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید