16:49|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1399 - 10:24
کد خبر: 14447
یادداشت:

فرهنگسرا یا خاکسرا؟

فرهنگسراهای ارومیه که از ظرفیت بالایی دارند بر اثر سوء مدیریت اغلب به خاکسرا تبدیل شده اند که هیچگونه فعالیت چشمگیری در این اماکن انجام نمی‌شود.
فرهنگسرا یا خاکسرا؟

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، فرهنگسراها در شهر ارومیه که از پتانسیل بسیار خوبی برخوردارهستند متاسفانه اینروزا به سبب مدیریت نادرست استفاده حداکثری از این مجموعه‌ها نمی‌شود و اماکنی که می‌تواند تاثیر مهمی در گسترش فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشد به دلایل مختلف نادیده گرفته شده است.

فرهنگسراها با مدیریت صحیح می‌توانند مکان مناسبی برای فعالیت جوانان در حوزه‌های مختلف باشند و نقش موثری را در سطح شهر ایفا کنند اما این سرمایه‌های میلیاردی بر اثر سوء مدیریت عموما نادیده گرفته شده‌اند و تعدادی از آن‌ها وضعیت راکد دارند.

علیرغم اینکه جوانان می‌توانند با بهره گیری از این اماکن در نقاط مختلف فعالیت‌های مفیدی داشته باشند اما چنین اتفاقی نمی‌افتد و اغلب بی اطلاع از وجود چنین فضاهایی هستند که موجب این امر ضعف دستگاه متولی در معرفی این فضاهایی در سطح شهر است.

حضور مدیران کارآمد با سابقه قابل قبول در زمینه فرهنگی اجتماعی بی شک تاثیر بسزایی در رونق و معرفی فرهنگسراها دارد که سبب افزایش برنامه‌های جذاب و موثر در این مجموعه‌ها می‌شود و الا افتتاح فرهنگسراهای جدید کار نادرست و صرفا اتلاف سرمایه بنظر می‌رسد.

ارومیه می‌تواند مانند شهرهای دیگر در سطح کشور با تمام توان در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و با بهره‌وری از چنین امکاناتی زمینه رشد را در عرصه‌های متفاوت فراهم سازد اما این موضوع در طول سالیان اخیر گویا جزو اولویت مسئولین نبوده و حال ناخوش فرهنگسراها که عموم تبدیل به خاکسرا شده است گواه صادقی بر این قضایا است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید