12:45|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399 - 13:35
کد خبر: 14414
یادداشت:

کارگران بدون بیمه و مشکلاتی که کرونا به آن دامن زد

کرونا بسیاری از کسب و کارها را با مشکل اقتصادی مواجه کرد و قشر کارگری نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
کارگران بدون بیمه و مشکلاتی که کرونا به آن دامن زد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، شیوع ویروس منحوس کرونا صاحبان بسیاری از کسب و کارها را با مشکل شدید مالی مواجه کرد و بعد از گذشت بیش از 3 ماه این وضعیت همچنان ادامه دارد.

در این میان قشر کارگری بیش از سایر اقشار در معرض آسیب‌های اقتصادی قرار گرفت و مسئولان امر مؤظف هستند تا در این شرایط سخت از اقشار کم درآمد جامعه حمایت کنند. 

بسیاری از این کارگران که بیمه بیکاری برای آنان تعلق می‌گیرد هنوز که هنوز است نتوانستند ماهانه بیکاری خود را دریافت کنند.

برخی دیگر نیز با اینکه از قشر کارگری هستند از سوی کارفرما بیمه نشده و متاسفانه نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای برخوردار باشند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا آسیب زیادی در بخش‌های مختلف کسب و کار به وجود آمده و قشر کارگری از دستمزد کمتری نسبت به سایر کسب و کارها برخوردار هستند و لزوم توجه و حمایت مسئولان امر در این موضوع بیشتر احساس می‌شود.

در شرایط کنونی میزان تورم بالا، مشکلات اقتصادی و جولان کرونا معیشت اغلب مردم را با چالش جدی مواجه کرده و این روند همچنان در سطح جامعه تداوم دارد و انتظار می‌رود متولیان قشر آسیب پذیر جامعه را شناسایی و بخشی از مشکلات آنان را رفع کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید