18:51|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1399 - 13:28
کد خبر: 14412
یادداشت:

مشکلات ترافیک ارومیه تمامی ندارد

ترافیک معضل پیچیده ای است که نبود زیرساخت های حمل و نقل شهری مناسب با تقاضای عمومی در ارومیه به حل نشدن آن دامن زده است.
مشکلات ترافیک ارومیه تمامی ندارد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، یکی دیگر از مشکلات شهری که در ایجاد ترافیک ارومیه نقش مهمی دارد فرهنگ‌سازی در زمینه پارک خودرو است، زیرا همه روزه شاهد پارک‌های غیراصولی هستیم که باعث سد معبر می شود.

یکی از زیرساخت‌های حیاتی کلانشهر سیستم حمل و نقل استاندارد و سریع است که وعده‌هایی از طرف مسئولین برای ایجاد تراموا در سطح شهر داده شد، ولی هنوز هم که هنوز است بعد از گذشت چند سال خبری از اجرای این طرح به گوش نمی‌‌رسد.

جالب است با گذشت چندین دهه هنوز چهره قدیمی و باریک خیابان های ارومیه با گذشت زمان و افزایش تعداد خودرو تغییری و پیشرفت چندانی نداشته و ترافیک یک معضل همیشگی برای عموم است.

بعضی از افراد با پارک کردن غیراصولی و بدون توجه به تردد دیگران و ایجاد ترافیک حقوق شهروندی را زیر پا می گذارند، حتی با وجود محل پارک استاندار و مناسب که فاصله کمی از آن ها قرار دارد.

ولی نباید تمام تقصیرها را بر گردن رانندگان انداخت، نبود پارکینگ های مکانیزه در خیابان های پرتردد و باریک یکی از مشکلات بزرگ شهری است که به مشکلات حمل و نقل نیز دامن می زند.

خودروهای تک‌سرنشین هم یکی دیگر از مشکلات افزایش ترافیک شهری می باشد که با وجود سیستم حمل و نقل متناسب می توان برای کنترل و کاهش آن تلاش کرد.

ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی و استاندارد و پارک مناسب خودرو بدون ایجاد مزاحمت برای دیگر همشهریان می‌تواند قدم خوبی به سوی یک شهر بدون ترافیک باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علیرضا فکوری
1399/03/11 - 23:15

با تشکر از مطالب مفید بنده سازنده پارکینگ های مکانیزه هستم ولی عدم همکاری بیمه و استاندارد و عدم تطبیق قوانین پوسیده مقررات ملی ساختمان مانع کارم شده است