10:06|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 07 خرداد 1399 - 13:06
کد خبر: 14389
نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با باریش:

مسئولین، مردم را با آمارهای غیر واقعی تحقیرنکنند

آمارهایی که در زمینه‌های مختلف ارائه شده باید گزارش کاملی از آن‌ها داده شود، مردم هوشیار هستند، مسئولین مردم را با آمارهای غیر واقعی تحقیر نکنند.
مسئولین، مردم را با آمارهای غیر واقعی تحقیرنکنند

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش‌نیوز، در خصوص بیکاری جوانان و آمار کسب و کار در آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر بطور تقریبی 120هزار جوان تحصیلکرده بیکار در استان داریم که اگر آماری که در جهت اشتغال منتشر شده است صحت داشته باشد و استان رتبه اول در کسب و کاررا دارا باشد این موضوع قابل تامل است و باید مشخص شود این آمار بر اساس چه شاخص هایی داده می شود. مردم ارومیه مردمی هوشیار هستند و آمار باید با واقعیت‌های سطح جامعه همخوانی داشته باشد.

وی با انتقاد به نحوه‌ی ارائه آمار افزود: مسئولین متولی آمار را باید برحسب بیکاری ارائه کنند نه بر حسب مقایسه با استان های دیگر، بنظرمیرسد چنین نحوه ارائه ی آمارده یکی از نادرست ترین روش های آمار دهی است. به عنوان مثال اگر در سایر استان ها سرمایه گذاری انجام نگیرد و بفرض در آذربایجان‌غربی فقط برای 10 نفر اشتغال ایجاد شود آیا باید ادعا کنیم که ارومیه جزو برترین ها است؟
 
ذاکر بیان کرد: متاسفانه تعداد جوانان تحصیلکرده اما بیکار در ارومیه بسیار زیاد است که این موضوع برای مردم و همه ما مشهود و ملموس می‌باشد و این جوانان بارها جهت ایجاد موقعیت کاری و اشتغال نزد ما مراجعه می‌کنند و این نشان از آن دارد که آمار بیکاری در آذربایجان‌غربی بالاست و  شاید بیش از35 درصد باشد که مسئولین موظف هستند در قبال آن پاسخگو باشند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بهتر است مسئولین به مردم و به ویژه جوانان ارزش قائل شده و آن‌ها را با چنین آمارهایی تحقیر نکنند، این اقدام بسیار ناپسند است که آمارهایی ارائه شود که با واقعیت مطابقت نداشته باشد.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید