15:26|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 07 خرداد 1399 - 10:51
کد خبر: 14386
یادداشت:

چشم‌های بسته روی دریاچه ارومیه/وعده‌ها به عمل نرسید!

دریاچه ارومیه یکی از پتانسیل‎‌های بکر گردشگری است که در نگاه مسئولان نادیده گرفته شده و متاسفانه امکانات تفریحی و رفاهی به این منطقه نرسیده است.
چشم‌های بسته روی دریاچه ارومیه/وعده‌ها به عمل نرسید!

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، دریاچه ارومیه یکی از قطب‌های مهم گردشگری در ارومیه به شمار می‌رود و سال‌هاست که از نبود امکانات تفریحی و رفاهی رنج می‌برد.

سال گذشته در آستانه فصل تابستان بارها از طریق این رسانه از نبود امکانات تفریحی در کنار ساحل دریاچه ارومیه گفته شد و گلایه گردشگران و مسافران به گوش مسئولان رسید و متولیان نیز در مقابل وعده دادند که تا یک سال آینده امکانات تفریحی و رفاهی به دریاچه ارومیه می‌رسد.
   
در حال حاضر یک سال است که از وعده‌های مسئولان برای ایجاد امکانات در دریاچه ارومیه می‌گذرد و همچنان خبری از وعده‌های داده شده نیست و گویا به فراموشی سپرده شده است.

دریاچه ارومیه ظرفیت بکر طبیعی در آذربایجان‌غربی است که در نگاه مسئولان نادیده گرفته شده در صورتی که اگر امکانات رفاهی در این منطقه ایجاد شود کمک شایانی به توسعه گردشگری در این منطقه می‌کند. 

به لطف بارش‌های چند سال اخیر و بازگشایی آب سدها به سمت دریاچه ارومیه باعث شده تا این روزها حال نگین فیروزه‌ای آذربایجان خوب باشد و طبق گفته رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال حاضر وسعت آب دریاچه ارومیه به تثبیت رسیده است.

فرهاد سرخوش اعلام کرده که با وجود افزایش چشمگیر تبخیر آب با آغاز فصل گرما، شاهد ثابت ماندن نسبی تراز آب دریاچه ارومیه هستیم که این امر نشانگر ادامه‌دار بودن ورود آب به این حوضه آبریز و موفقیت در طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه است. 

در سال جاری  لزوم توجه بیش از پیش به ظرفیت گردشگری در ساحل دریاچه ارومیه به شدت احساس می‌شود و این مکان می‌تواند به یکی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری در کشور تبدیل شود که انتظار می‌رود مسئولان با نگاه ویژه‌ای از پتانسیل دریاچه ارومیه در زمینه صنعت گردشگری و توریست استفاده کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید