14:13|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 31 اردیبهشت 1399 - 10:13
کد خبر: 14358
یادداشت:

از شعار تا واقعیت/فساد ستیزی به کجا رسید؟

مسئولین که شعار فساد ستیزی را از پشت هر تریبونی سر می‌دادند اما تکلیف مفسدان آذربایجان‌غربی تا کنون مشخص نشده و همه این موارد در حد یک شوی خبری باقی ماند.
از شعار تا واقعیت/فساد ستیزی به کجا رسید؟

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، مبارزه با فساد از سوی یکی از مقامات مسئول در آذربایجان‌غربی طی چند سال اخیر به کرار اعلام شد اما در عمل نتیجه قابل توجهی را شاهد نبودیم و تمام این موارد صرفا در حد یک خبر باقی ماند، البته در این روزها کمتر به آن کمتر به آن اشاره می‌شود و گویا فیتیله فساد ستیزی در استان پایین کشیده شده است.

فرق زیادی ما بین شعار تا عمل وجود دارد که آنچه بیشتر به چشم می‌خورد در این شهر متاسفانه شعار مسئولان است و اگر اطلاعات طبقه‌بندی شده است پیشنهاد می‌شود از همان اول اعلام نشود زیرا رسانه‌ای کردن مبارزه با فاسدان انتظاراتی را در مردم به‌وجود می‌آورد که در پی آن سکوت مسئولین سبب ایجاد بدبینی می‌شود.

مدت‌ها پیش اعلام شد  متاسفانه آذربایجان‌غربی در سلامت اداری رتبه آخر را داراست و این سوال مطرح است اگر فسادستیزی جزو اولویت مسئولین محسوب می‌شود چرا چنین رتبه ای از بین 31 استان نصیب آذربایجان‌غربی شد؟ این تفاوت در عمل و گفتار از جا نشات می‌گیرد؟ کجای کار میلنگد که شعارهای فساد ستیزی نتیجه عکس داداه است و اکنون طبق آخرین اخبار حاصل شاهد چنین وضعیت اسفباری هستیم؟

ناگفته نماند که در طول این مدت چند مدیر از طرف نهادهای مختلف دستگیر شدند که البته سرنوشت پرونده آن‌ها نیز اعلام نشده است و همچنین شنیده شد یکی از معاونین مدیران ارشد استانی دستگیر شد که تا کنون رغبت زیادی برای آشکارسازی آن در سیستم اداری خود نداشتند و ترجیح دادند با سکوت این ماجرا را پایان دهند که می‌بایست در چنین مواردی جانب حق و عدالت رعایت شده و شفاف سازی در برخورد با تمام متخلفان یکسان انجام گیرد.

کسب رتبه آخر در شفافیت و سلامت اداری می‌تواند دلیل مستحکمی باشد برای اینکه فساد ستیزی در آذربایجان‌غربی فقط در حد یک شعار باقی ماند و نهایتا مانند وعده‌های دیگر طولی نکشید که به فراموشی سپرده شد.

حضور مدیران توانمند، صادق و زبده می‌تواند تا حدودی شرایط را بهبود ببخشد و گرنه نیروهای کم‌تجربه و کارنابلد نهایت چیزی جز رتبه آخر برای آذربایجان غربی در سلامت اداری به ارمغان نمی‌آورند، همچنین این رسانه آمادگی خود را در جهت رسانه‌ای کردن اقدامات مبارزه با فساد اعلام می دارد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید