18:29|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1399 - 11:45
کد خبر: 14347
یادداشت:

کمک‌های مومنانه به دست نیازمندان واقعی رسید؟

کمک‌های مومنانه در آذربایجان‌غربی از سوی بیشتر نهادها، خیریه ها و مردم ازچندین روز گذشته آغاز شده  که یکی از مشکلات موجود به نظر می‌رسد نحوه توزیع این اقلام در بین خانواده‌ها است.
کمک‌های مومنانه به دست نیازمندان واقعی رسید؟

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، پس از شیوع ویروس منحوس کرونا و مشکلات اقتصادی که در پی آن برای خانواده ها به‌خصوص اقشار ضعیف به وجود آمد در کل کشور همه در کنار دیگر برای التیام بخشی از این نیازمندی‌ها کمک‌های مومنانه خود را در حمایت از اقشار آسیب پذیرآغاز کردند و در آذربایجان‌غربی نیز این اقدام خداپسندانه در حمایت از خانواده‌های نیازمند انجام گرفت.

نهادهای مختلف باهمکاری مردم و موسسات خیریه با تهیه پک‌های غذایی، بهداشتی و همچنین کارت هدیه سعی کردند بخشی از نیازهای خانواده‌ها را تامین کنند اما متاسفانه این حمایت‌ها بنظر می‌رسد با مشکلاتی همراه است که یکی از اساسی‌ترین ایراداتی که بر آن وارد است توزیع متوازن اقلام در بین خانوار می‌باشد.

در طی این چند روز آنچه که در گزارش های میدانی و از طریق پیام‌های مردمی حاصل شده است بی‌نظمی موجود در نحوه توزیع مشهود است که در توضیح آن باید گفت: برای برخی خانوارچندین پک و برای تعدادی از آن‌ها حتی یک بسته نیز اهدا نشده است، عده‌ای در فضای مجازی طی پیامهای متعدد اعلام کرده‌اند علیرغم اینکه بارها تقاضای بسته های غذایی کرده اند اما هیچ اقلامی از سوی دستگاه مربوطه بدست آنها نرسیده است که بنظر میرسد این موارد نشان از ضعف مدیریتی و نقص در نحوه شناسایی و توزیع اقلام در بین نیازمندان دارد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) که جامع‌ترین بانک اطلاعاتی نیازمندان در سطح استان را دارد بهتر بود به عنوان نهاد متولی و اصلی در این مسئله پیش قدم شده و از ابتدا تمامی پک‌ها زیر نظر این نهاد توزیع می‌شد اما این در حالیست که برخی از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز تا کنون پک‌ها را دریافت نکرده اند.

پراکندگی در جمع آوری اقلام توسط بخش های مختلف یکی از عواملی بود که باعث سردرگمی مردم شد و پیشنهاد می‌شود چنین همدلی و حمایت‌های گسترده متمرکزتر باشد تا خروجی قابل رضایتی داشته باشد ، مردم در پیام های خود به این موضوع بارها اشاره کرده‌اند که نهادهای مختلف می‌توانند با همدلی بیشتر از پراکندگی جمع آوری و توزیع توسط بخش های جداگانه خودداری نمایند.

چندی پیش یک مقام مسئول اعلام کرد آذربایجان‌غربی رتبه دوم را در جذب مشارکت‌های مردمی کسب کرده است که بهتراست نحوه کسب این مشارکت‌ها در سطح استان روشنگری شود و اینکه آذربایجان‌غربی در مقایسه با کدام استان‌ها چنین رتبه‌ای را کسب کرد و در ادامه کسب این رتبه قطعا باید پوشش نیازمندان در استان وضعیت خوبی داشته باشد که تا کنون از آن گزارشی منتشر نشده است.

در پی اعلام کسب چنین رتبه‌هایی از سوی مسئولین انتظارات بیشتری در جامعه ایجاد می‌شود که می‌طلبد در تکریم جایگاه و کرامت انسانی به این سوالات از جانب مردم پاسخ داده شود و اثرات آن در استان قابل لمس باشد.

چنین اقدامات خداپسندانه و شایسته‌ای که در سراسر استان شکل گرفت بی‌شک قابل تحسین است اما پاره‌ای از مشکلات پیرامون این کار خداپسندانه سبب نارضایتی مردم شده است که بایستی تمام نهادهای متولی تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند تا در ادامه از میزان بروز این اتفاقات کمتر شود.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

خودم
1399/02/30 - 10:44

هنوز نه.. همچنان چشم به در

سعيد
1399/02/29 - 15:06

والابيش ازيکماه هس ماروهم ثبت نام کردن متاهل ومستاجرم ن بيمه دارم ن درامدانچناني ون ازجايي حمايت ميشم ،،،خيليهاهستن مث من ،،،تاحالاک ي نون خشکم نديديم هه ،،،،شهرک گلمان

متین ق
1399/02/29 - 14:36

سلام ما مستاجریم با۴نفرخودمم کارگرم چن جا برا بسته غذایی ثبت نام کردم ولی هنوز چیزی دریافت نکردم