11:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1399 - 13:39
کد خبر: 14344
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی خبر داد:

افزایش تعداد مددجویان در پی شیوع کرونا

کرونا خانواده‌ها را با مشکلات متعددی مواجه کرده است که به موجب آن مددجویان بیشتری در این ایام به کمیته امداد مراجعه کرده‌اند.
افزایش تعداد مددجویان در پی شیوع کرونا

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی، در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع کرونا در کشور و استان گفت: متاسفانه شیوع کرونا در استان نیز خسارت‌هایی در پی داشته است و خانواده‌هایی که در این ایام به کمیته مراجعه می‌کنند نیز افزایش پیدا کرده‌اند.  

وی افزود: یکی از مهم ترین برنامه‌ها هر ساله اطعام بود که امسال به‌خاطر شیوع کرونا در طول ماه مبارک رمضان طرح اطعام مهدوی به‌ صورت سراسری اجرا شد و ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مسیر امداد به حساب افراد واریز شد و ۸۵ هزار بسته و غذایی گرم توزیع شد.

سهندی بیان کرد: با مشارکت بنیاد مستضعفان برای ۵۳۰۰ یتیم ۵۰۰ هزار تومان تامین شد و همچنین علیررغم همه مشکلات اقتصادی، خیرین آذربایجان غربی سال گذشته ۱۵۶ میلیارد تومان مشارکت نقدی و غیرنقدی صورت گرفت.

وی ادامه داد: هر شخص و یا واحدی که یک نفر مددجو را بکار گیرد ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ سال پرداخت می شود و تا ۲ سال هم از معافیت مالیاتی استفاده می کند.

عزیز سهندی تاکید کرد: در بخش آموزش که از ابتدا جزو اولویت‌های کمیته امداد است .دانش آموزان نخبه که تحت پوشش بودند تا حد توان امکانات آموزشی برای آنها و سایر دانش آموزان تامین شد.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) آذربایجان غربی اذعان کرد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد استان را ۱۸۸ هزار نفر است و این تعداد سوای ۳۶ هزار خانوار آسیب دیده کرونا می باشد، که متأسفانه بدلیل مشکلات اقتصادی که در جامعه حاکم است فشار بیشتری بر روی نهادهای حمایتی وجود دارد. .
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید