21:17|جمعه, اردیبهشت 14 ,1403
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1399 - 11:01
کد خبر: 14332

خانواده‌ها و نگرانی جدی از بازگشایی مدارس

تصمیم بازگشایی مدارس همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی خانواده‌ها را در بلاتکلیفی و سردرگمی راهی کردن یا نکردن دانش آموزان به کلاس‌های درس قرار داده است.
خانواده‌ها و نگرانی جدی از بازگشایی مدارس

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اعلام خبر بازگشایی مدارس از روز شنبه 27 اردیبهشت ماه آنهم بعد از سه ماه تعطیلات کرونایی این روزها چالش جدیدی برای خانواده ها به وجود آورده است.

خبر بازگشایی مدارس در هفته آخر اردیبهشت ماه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حالی اعلام رسمی شد که در این اطلاعیه تاکید شده که هیچ الزامی برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد و تنها برای رفع اشکال دانش آموزان می‌توانند در مدرسه حضور داشته باشند.

با این حال فراوانی پیام های و تماس های مردمی حاکی از آن است که مدیران مدارس آذربایجان غربی از طرق مختلف از جمله ارسال پیامک و یا تماس تلفنی به خانواده ها اطلاع دادند که فرزندانشان را راهی کلاس های درس کنند.

نگرانی و استرس خانواده ها از ابتلای فرزندانشان به بیماری کرونا از یک طرف و پیگیری های مکرر مدیران مدارس برای کشاندن محصلین بر سر کلاس های درس از سوی دیگری دغدغه جدید خانواده دانش آموزان در روزهای کرونایی تبدیل شده است.

در حال حاضر نزدیک به 600 هزار دانش آموز در آذربایجان غربی در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند و بدون شک تراکم بالای دانش آموزان در کلاس های درس آنهم در روزهای کرونایی می تواند عواقب جبران ناپذیری برای سلامت محصلان و خانواده‌هایشان در پی داشته باشند.

البته باید در نظر داشت که دانش آموزان مقطع ابتدایی به دلیل شرایط سنی که دارند بیشتر نیازمند مراقب و توجیه برای رعایت اصول بهداشتی در مدارس هستند و از این رو قبل از تشکیل کلاس های درس با تعداد زیاد دانش آموزان آنهم در روزهای کرونایی تمهیدات خاصی برای حفظ سلامت محصلان اندیشیده شود.

به نظر می رسد کرونا برای خانواده‌هایی که دانش آموز و یا دانشجو دارند در این مدت چیزی جز استرس و نگرانی ناشی از نبود اینترنت و دایربودن یا نبودن کلاس‌ها نداشته است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

وحید
1399/03/01 - 10:23

اخه یکی نیس به والدینی که میخوان بچه شونو بفرستن مدرسه بگه سلامتی بچه مهمه یا درس؟؟؟ تازه یسری از اولیا هم بخاطر اینکه چند ساعت از دست بچه ها و شلوغ کاریاشون راحت باشن میخوان بچه رو بفرستن مدرسه...

وحیددزالود
1399/02/25 - 14:31

سلام وعرض ادب . نمیدانم تواین شرایط حساس که سیربیماری صعودی هست این چه منطق وتصمیمیه که گرفتن.