11:24|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1399 - 13:19
کد خبر: 14319

اقتصاد سنتی آذربایجان‌غربی زیربار کرونا کمر خم کرد

شیوع بیماری کرونا که محدودیت های آن هنوز هم بر فعالیت برخی از کسب و کارها سایه انداخته، کمر اقتصاد سنتی آذربایجان غربی را خم کرده است.
اقتصاد سنتی آذربایجان‌غربی زیربار کرونا کمر خم کرد

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع ویروس کرونا در چندماه اخیر بسیاری از کسب و کارها را از رونق انداخته و خانواده ها را با مشکلات مالی بسیار روبرو کرده است.

در این بین کسب و کارهایی که امکان عرضه محصولات و خدمات به صورت مجازی و آنلاین داشتند دست به کار شدند تا با رونق بخشیدن فروش مجازی بخشی از ضررهای خود را جبران کنند.

شیوع کرونا خسارت های میلیاردی بر کسب و کارهایی زده است که هنوز اقتصادشان بر پایه روش های سنتی مانند حضور مشتری در محل کسب و خرید حضوری می  چرخد.

تسهیلات یک میلیونی که اقساط آن قرار از از ماه های بعد از محل دریافت یارانه خانواده ها کم شود هم در عمل نتوانست مرهمی برای زخم های کاهش درآمد فعالین اقتصاد سنتی در روزهای کرونایی شود.

هوشمند سازی کسب و کارها یکی از رو‌ش‌هایی است که اقتصادهای سنتی می توانند برای رونق بخشیدن درآمدشان در این روزهایی که انگار مجبوریم با زندگی در کنار کرونا عادت کنیم، انجام دهند.

گرچه به اذعان مسئولین استانی هنوز برآورد نهایی از خسارت مالی کرونا به کسب و کارها زود است، اما به اذعان گزارش های مسئولین بخش های خدمات و بازرگانی، کشاورزی، صنعت و گردشگری آذربایجان غربی بیشترین میزان آسیب را از شیوع این مهمان شوم متحمل شدند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید