22:03|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1399 - 10:01
کد خبر: 14311
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

10 شهر آذربایجان‌غربی فاقد کتابخانه است

متاسفانه 10 شهر در آذربایجان‌غربی کتابخانه ندارد و باید اقدامات لازم را برای تاسیس کتابخانه در این شهرها انجام دهیم.
10 شهر آذربایجان‌غربی فاقد کتابخانه است

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخوانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش‌نیوز، گفت: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های اداره کل دسترس پذیر کردن کتابخوانی و کتابخانه‌ها است، متاسفانه در سطح استان 10 شهر فاقد کتابخانه است و در حال تلاش هستیم با جذب اعتبار و برنامه ریزی برای احداث آن‌ها اقدام کنیم.

وی افزود: راه ‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق محروم جزو یکی از اساسی‌ترین اهداف ما است که در حال تعامل با دستگاه‌های مرتبط هستیم تا این طرح را درسطح استان راه اندازی کنیم و همچنین زیبا سازی کتابخانه ‌های عمومی ارتقا خدمات جزو برنامه های مجموعه می‌شد.

معصومی بیان کرد: بازسازی کتابخانه ها بسیار اهمیت دارد که کتابخانه علامه طباطبایی ارومیه، کتابخانه ابن سینا در شهرستان سردشت و کتابخانه عمومی علامه دهخدا میاندوآب در اولویت‌های ما هستند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا اگرچه کتابخانه ‌ها تعطیل بود اما کتابخوانی تعطیل نبود و همکاران ما در فضای مجازی فعالیت خود را انجام می‌دهند و در پیام رسان بله شبکه مجازی کتابخانی راه اندازی شده است، در این شبکه  فعالیت های مختلف کتابخوانی اعم از کتابخوانی مجازی، قصه گویی برای کودکان و آموزش های مختلف برای کودکان و سایر اقدامات مختلف انجام می‌گیرد.

وی تصریح کرد: در ایام قرنطینه مسابقات و پویش های مختلف برگزار شد و یکی از مهم ترین رویداد های فرهنگی  جشنواره کتابخوانی رضوی، بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سطح کشور است که امسال دهمین دوره آن برگزار می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در پایان گفت:  پس از زلزله در بخش قطور 200 پک فرهنگی به همراه اقلام گرمایشی، غذایی و البسه در بین خانواده‌های زلزله زده توزیع شد و همچنین یکی از اهداف این نهاد دعوت و همکاری با سازماهای مردم نهاد است .
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید