13:51|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1399 - 11:34
کد خبر: 14302
یادداشت:

تاراج طلای سبز بیخ گوش مسئولین

قطع درختان پارک جنگلی از اتفاقات ناخوشایندی است که در روزهای اخیر شاهد وقوع آن در ارومیه هستیم و به ظاهر تاراج طلای سبز این شهر برای کسی مهم نیست که سودجویان اینگونه جولان می دهند.
تاراج طلای سبز بیخ گوش مسئولین

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، قطع درختان پارک جنگلی یکی از تاسف‌بارترین اقداماتی بود که چندین روز گذشته عده‌ای از سوجویان با ادعای کذب خود را مالک این زمین‌ها دانسته و دست به چنین اقدام نادرستی زده‌اند.

قطع درختان این منطقه قطعا خسارت‌هایی را به بار می‌آورد که نباید از آن غافل شد و میطلبد مسئولین متولی نقش خود را در برخورد با متخلفان ایفا کنند و از گسترش چنین رفتارهای نادرستی در سطح جامعه خودداری نمایند.

قطعا چنین اتفاقاتی که شاید بارها شاهد آن باشیم علاوه بر اینکه می‌تواند به‌علت منافع مالی باشد، ریشه در فقر فرهنگی دارد و نیاز به آموزش و فرهنگسازی همه جانبه دارد که نادیده گرفتن این مسئله آیندگان را نیز با مشکلاتی مواجه می‌سازد، افراد باید به این نتیجه برسند که هرچقدر منافع شخصی و مالی در این مسائل برایشان مهم باشد اما آنچه اولویت دارد پرداخت به بعد فرهنگی می‌باشد و اهمیت به این مسئله می‌تواند سبب کاهش این اتفاقات در در سطح جامعه باشد.

علاوه برانتظار برخورد با متخلفان نیاز است ریشه وقوع چنین اتفاقاتی در سطح کلان بررسی شود و افراد خود به این باور و درک برسند که این قطع درختان و رفتارهای نادرستی از این قبیل می‌تواند یک جامعه را دچار خسران کند.

اگر امروز شاهد چنین اتفاقاتی در سطح شهر هستیم این مشکل نشان از کاستی ها و سهلانگاری برخی دستگاه‌های متولی در فرهنگسازی است، برای پیشگیری از چنین مسائلی بی‌شک نمی‌توان در تمام موقعیت‌ها مانع بود مگر اینکه تمامی افراد خودشان به چنین درکی برسند و از انجام چنین رفتارهای غیر معقول خودداری کنند.

و کلام آخر اینکه انتظار می‌رود ضمن برنامه‌ریزی برای کاهش چنین هنجارشکنی‌ها، درحال حاضر فرمانداری ارومیه و مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان‌غربی درمقابل سودجویان بایستند و با متخلفان آن برخورد لازم را انجام دهند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید