03:53|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1399 - 13:15
کد خبر: 14291
یادداشت:

کرونا اصناف را داغدار کرد

شیوع کرونا درسطح جامعه سبب ایجاد مشکلات مالی زیادی شد که اصناف بشدت از این موضوع متضرر شده اند.
کرونا اصناف را داغدار کرد

سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، چند ماهی از شیوع کرونا می‌گذرد و نوسان در بازار همچنان وجود دارد که اصناف یکی از آسیب دیدگان اقتصادی در این اوضاع هستند که چاره اساسی برای رفع این مشکلات آن‌ها تا این لحظه درنظرگرفته نشده است.

اگرچه در این روزها با اعلام اینکه برخی صنوف اجازه بازگشایی دارند و مردم می‌توانند مراجعه کنند اما این مسئله نیز کمکی به بهبود شرایط نمی‌کند زیرا قدرت خرید اغلب مردم کاهش پیدا کرده است و از طرفی با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جمع کثیری از مردم در مواقع ضروری به مغازه‌ها مراجعه می‌کنند که این موضوع اگرچه  قابل تحسین است اما باعث کاهش خرید شده است.

 تعدادی از صنوف نیزهمچنان مغازه‌های خود را بسته‌اند و اجازه بازگشایی ندارند که آن‌ها باتوجه به اینکه مستاجر هستند دچار خسران مالی شدیدی شده‌اند و روزای سختی را به لحاظ اقتصادی سپری می‌کنند .

تامین مخارج خانواده، اجاره مغازه‌ها و بسیاری دیگری ازاین موارد در روزهای سخت مبارزه با کرونا خانواده‌ها را با مشکلات روحی مواجه می‌سازد که برای همه‌ این موارد باید در زمان خود مدیریت شود و برنامه ریزی‌های مدونی انجام پذیرد.

اما تا کنون چاره‌ای برای رفع این مشکلات در نظر گرفته نشده است و شاید این بیماری واگیردار که نه تنها در سطح کشور بلکه در جهان آثار بسیار نامناسبی از خود بجای گذشته است هنوز خیال تمام شدن ندارد و باید منتظر ماند و دید آیا در آذربایجان‌غربی تمهیداتی برای این جلوگیری از گسترش این وضعیت وخیم در نظر گرفته شده است؟

و در پایان شاید این جمله تکراری باشد اما اهمیت موضوع هر شخصی را ملزم به تکرار آن می‌نماید، بیایید در این روزها کمی بیشتر هوای همنوعانمان را داشته باشیم و در مقابل سودجویانی که ازشرایط  به نفع خود استفاده می‌کنند بایستیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید