08:51|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1399 - 09:26
کد خبر: 14280
کرونا تمام شد؟

اعلام وضعیت سفید در شهرستانهای آذربایجان‌غربی!

وضعیت سفید در برخی از شهرستان‌های آذربایجان غربی اعلام شده است اما این به منزله جدی نگرفتن کرونا نیست.
اعلام وضعیت سفید در شهرستانهای آذربایجان‌غربی!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، روز گذشته در بسیاری از شهرها وضعیت سفید اعلام شد و به تبع آن در آذربایجان‌غربی تنها شهرستانی که وضعیت قرمز دارد تکاب است، اما وضعیت سفید به منزله اتمام کرونا نیست و قطعا باید جدی گرفته شود.

با اعلام وضعیت سفید ممکن است بسیاری از اماکن بازگشایی شده و تردد افراد در اماکن عمومی گسترش یابد که این مسئله در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار خطرناک است و هرگونه سهل انگاری جان مردم را با آسیب‌های زیان باری مواجه می‌سازد.

زمان اتمام شیوع این ویروس بطور قطعی قابل پیش بینی نیست به همین جهت بهتر است یادبگیریم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به زندگی خود ادامه دهیم و بیش از گذشته مواظبت کنیم تا ناخواسته سبب گسترش این بیماری نباشیم.

یکی از مواردی که در روزهای اخیر به چشم می‌خورد بنظر می‌رسد خستگی مسئولین متولی در اجرای امورات است، همانطور که در روزهای ابتدایی آغاز شیوع کرونا در استان شاهد ضدعفونی‌ها و پیگیری‌های متوالی و برگزاری جلسات متوالی ستاد مبارزه با کرونا در سطح استان بودیم اما طولی نگذشت که خبری در این خصوص منتشر نمی‌شود و اقدامت کمتری در این پیرامون این موضوع انجام می‌پذیرد.

به نظر می‌رسد تعدادی از مسئولین قبل از اتمام کرونا از ادامه مسیر خسته شده اند که مسئله می‌تواند یک تهدید جدی برای سلامت جان مردم باشد و هرگونه کم کاری در این مسیر از جانب متولیان امر و سهل انگاری از طرف مردم ممکن است استان را به وضعیت قبل بازگرداند که می‌بایست برای جلوگیری از آن توجه بیشتری انجام پذیرد و تا بتوانیم با مشارکت مسئولین و مردم زنجیره این بیماری را قطع کنیم.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید