15:02|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1399 - 10:42
کد خبر: 14269
یادداشت:

کارخانه کمپوست ارومیه؛ درگیر وعده‌های بی‌سرانجام

راه‌‎اندازی پروژه کارخانه کمپوست ارومیه قرار است طلای کثیف این شهر را به ثروت پایدار تبدیل کند از سال 86 که کلنگ احداثش به زمین زده شده، هنوز درگیر وعده‌های بی‌سرانجام است.
کارخانه کمپوست ارومیه؛ درگیر وعده‌های بی‌سرانجام

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تغییر سبک زندگی در دهه‌های گذشته و روی آوردن جوامع به زندگی‌های شهری باعث شده روزانه تولید زباله در شهرها افزایش چشمگیری داشته باشد.

بازیافت زباله و بازگرداندن آن به چرخه مصرف در شرایط کنونی که تحقق بخش مهم از درآمدها برای توسعه شهری به اذعان خود مدیران با چالش های بسیاری همراه است، می‌تواند به عنوان ثروت همیشگی درآمد پایدار را نصیب مسئولین شهری کند تا از آن برای اجرای طرح‌های توسعه محور استفاده کنند.

در حال حاضر بسیاری از کشورها از ظرفیت تولید طلای کثیف به نفع کسب درآمدهای پایدار شهری استفاده می‌کنند تا از این طریق خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهند اما با اینکه به گفته مسئولان شهری روزانه بیش از 500 تن زباله در ارومیه تولید می‌شود، اما ظرفیت درآمدزایی این ثروت کثیف هنوز به بهانه تکمیل و راه‌اندازی نشدن اولین کارخانه کمپوست ارومیه بدون استفاده باقی مانده است.

گرچه قرار بود نخستین کارخانه کمپوست ارومیه سال گذشته به بهره‌برداری و افتتاح برسد اما مانند بسیاری از پروژه‌های شهری که چندسالی است اسیر وعده‌ها شدند، این پروژه نیست با بدقولی به وعده افتتاح در سال جاری رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه به اذعان خود به حقیقت شعار جهانی «زباله طلای کثیف» یک حقیقت واقف بوده و امیدوار است که در سال جاری اتفاقات خوبی در این حوزه از مدیریت شهری رخ دهد البته اگر اما و اگرها برای وعده‌های افتتاح طرح‌ها بتواند بازهم وعده امسال و سال بعد نشود و به موقع به روزهای افتتاح برسد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید