22:01|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1399 - 09:48
کد خبر: 14260
یادداشت:

فریب شگردهای کلاهبرداری در ماه رمضان را نخورید

در ایام ماه مبارک رمضان برخی از کلاهبرداران با فعالیت در فضای مجازی احساسات مردم را متأثر و با ادعای عضو موسسات خیریه و افراد خیر اقدام به سوء استفاده مالی می‌کنند. 
فریب شگردهای کلاهبرداری در ماه رمضان را نخورید

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سودجو با طراحی سایت و تبلیغاتی که بتوانند احساسات مردم را تحت تاثیر قرار دهند در شبکه‌های فضای مجازی در قالب طرح ایتام و خیرین اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و مشارکت در امور خیریه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت کرده و نذورات و کمک‌های نقدی مردم را جمع آوری می‌کنند.

همه ساله همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، مردم خیر و نوع دوست در اقدامی خیرخواهانه با جمع آوری نذورات و کمک‌های نقدی از خانواده‌های بی‌بضاعت حمایت می‌کنند تا از این طریق بتوانند کمی از مشکلات آنان را بکاهند.

 متاسفانه در این میان افرادی هم هستند که احساسات مردم را متأثر و اقدام به سوء استفاده مالی می‌نمایند. 

سودجویان سایبری به دنبال فرصتی برای منفعت خود می‌گردند و در ایام ماه مبارک رمضان نیز کم نیستند افرادی که از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق صفحات شخصی خود در فضای مجازی و درج تبلیغات در سایت‌ها و با معرفی خود به عنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به فریب و درخواست کمک مالی می‌کنند.

پلیس فتا در این راستا و با انتشار خبری اعلام کرد که مردم مراقب شگردهای مجرمان سایبری در ماه مبارک رمضان باشند.

به گفته پلیس فتا ممکن است کلاهبرداران در پوشش موسسات خیریه در شبکه‌های اجتماعی از مردم کلاهبرداری کنند از این رو به مردم اطلاع می‌دهیم که کمک‌های نقدی خود را به شماره‌ حساب‌های مجاز و معتبر که از طریق خبرگزاری‌های رسمی معرفی می‌شوند، واریز کنند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید