10:06|شنبه, اردیبهشت 29 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1399 - 11:26
کد خبر: 14256
یادداشت:

پلاسما درمانی به آذربایجان‌غربی رسید

پلاسما درمانی که این روزها انگار تنها اقدام امیدبخش برای درمان بیماران کرونایی است به آذربایجان‌غربی هم رسید.
پلاسما درمانی به آذربایجان‌غربی رسید

سرویس سلامت باریش نیوز، در روزهایی که هنوز هیچ دارو و یا واکسن موثری در دنیا برای درمان بیماری کووید 19 کشف نشده پلاسما درمانی گرچه راه جدیدی نیست ولی به ظاهر اقدامی امیدبخش برای درمان افرادی است که میزبان مهمان ناخوانده ویروس کرونا شدند.

مدتی است که از پلاسما درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده می‌شود روشی که در آن پادتن تولیدشده در بدن بیماران بهبود یافته استخراج‌ شده و به بیمار دیگری که هنوز درگیر کرونا است تزریق می‌شود.

از زمان شیوع بیماری کرونا در ایران و همه گیری شدن آن در شهرهای مختلف تلاش‌ها برای کنترل و مهار  درمان این بیماری از سوی متخصصان علم پزشکی در کشور شروع شد و هم اکنون پلاسما درمانی به عنوان یک راه امیدبخش در 6 استان برای درمان بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد البته امروز آذربایجان غربی هم به جمع این استانها پیوسته است.

از آنجایی که شمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود و علیرغم اذعان مسئولین بر نزولی بودن سیر شیوع، به نظر می‌رسد این شیب همچنان صعودی است، پلاسما درمانی موثرترین در شرایط کنونی برای درمان است.

گرچه پلاسما درمانی در آذربایجان غربی علیرغم قرارگرفتن در وضعیت قرمز دیرتر به کمک بیماران کرونایی آمد، اما بالاخره این روش درمانی برای اولین بار روز گذشته در استان با اولین مورد اهدای پلاسما خون توسط بیمار بهبود یافته کرونایی در استان انجام شد.

درحال حاضر درمان مشخصی برای بیماری کووید ۱۹ که دراثر ویروس کرونا ایجاد می‌شود وجود ندارد ولی بهبود یافتگان این بیماری بعد از یک ماه از بهبودی می‌توانند برای نجات جان دیگر هم نوعان خود پلاسما اهدا کنند.

بهبودیافتگان از بیماری ویروس کرونا می توانند با مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون با اهدای پلاسمای خود نجات بخش بیمارانی باشند که این روزها کرونا سلامتی خود و عزیزانشان را به خطر انداخته است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

فیض اله. خوش نژاد
1399/02/17 - 10:45

اهدای پلاسما ارزشمندترین کاری هست که بهبود یافته گان می‌توانند انجام دهند. دراین مسعله هر ایرانی مسعول است. ونجات بخشی خصلت ما ایرانیان است

رحمان
1399/02/10 - 19:56

ای کاش هر روز تبلیغ شود تا پلاسما بیشتر اهدا کند