01:39|پنجشنبه, آبان 01 ,1399
تاریخ انتشار: 10 اردیبهشت 1399 - 09:56
کد خبر: 14254
یادداشت:

استرس کرونایی را با تغییر سبک زندگی مهار کنید

تغییر در سبک زندگی و دور ماندن از اخبار منفی در روزهایی که کرونا شیوع پیدا کرده یکی از راه هایی است که می توان استرس ناشی از این بیماری را در خانواده مدیریت و مهار کرد.
استرس کرونایی را با تغییر سبک زندگی مهار کنید

سرویس اجتماعی باریش نیوز، با شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورها، موج جدیدی از تنش‌ها و اضطراب‌ها در بین مردم در حال گسترش است. استرس و ترس از مبتلا شدن خود یا یکی از عزیزان باعث شده هر یک رفتار متفاوتی در برابر این شرایط بحرانی داشته باشیم.

اضطراب واکنش طبیعی بدن به شرایط سخت و تهدیدآمیز است. افسردگی، بیماریهای گوارشی و کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها از عوارض طولانی مدت استرس است که اگر رفع نشود، می‌تواند زندگی را مختل کند.

قرنطینگی خانگی و شستن متناوب دست‌ها در طی روز و زدن ماسک جزو اولین پیشنهادهای مسئولین برای مقابله با این ویروس مرگبار است. با این حال ماندن طولانی مدت در محیط بسته خانه و شرایط بد اقتصادی ناشی از گسترش کرونا باعث تنش‌ها و ناسازگاری‌هایی در بین خانواده‌ها و جوانان شده که دانشتن نحوه مقابله با این تنش‌ها امری ضرورری و لازم است.

ورزش کردن یکی از راه‌هایی است که می‌تواند در این شرایط بحرانی برای حفظ سلامتی و کنترل اضطراب مورد توجه قرار گیرد. تعطیلی باشگاه‌های ورزشی بنا به دستور وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع کرونا دلیل خوبی است تا این فعالیت به‌صورت راحت تر و بدون هزینه در داخل خانه انجام شود.

بررسی اخبار منفی و آمار لحظه به لحظه مرتبط با کرونا از دیگر دلایل تنش‌های امروزه است که تا حد امکان باید از آن اجتناب شود. البته این به آن معنی نیست که به موارد و نکات بهداشتی بی‌توجه شده و نکات ایمنی را رعایت نکنیم، چرا که پیشگیری و رعایت موارد گفته شده بسیار مهمتر از درمان است.

گرچه دوری از افرادی که به هر دلیلی پرخاشگری دارند و یا زودتر عصبی می‌شوند، توصیه می‌شود اما همه ما ممکن است به ناچار مجبور شویم با چنین افرادی در ارتباط باشیم، چه بسا افراد یک خانواده که در شرایط که سبک زندگی با روزهای قبل کرونا متفاوت شده نقش بسزایی ایفا می‌کنند، خلق و خویی مشابه با این موارد داشته باشند که توجه به توصیه‌های روانشناختی در این زمینه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

در روزهایی که مجبور هستید ساعت ‌بسیاری نسبت به روزهای گذشته در خانه بمانید، بهتر است بیشتر به سرگرمی‌ها و علایق خود بپردازید.  وقتی به مسائلی مربوط به خود می‌پردازید تمرکز بر سایر مسائل کم اهمیت کمتر می‌شود و همین دلیل به کاهش استرس و تنش‌ها بین اعضای خانواده کمک می‌کند.

براساس این گزارش توجه به نکات گفته شده و انجام مستمر آن‌ها می‌تواند از تنش‌های ناشی از این بیماری کاسته و از فشار روانی جامعه کم کند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید