09:38|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1399 - 10:33
کد خبر: 14220
مدیرعامل شرکت مشاوران سبز زندگی کارآفرین آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با باریش:

پیشرفت بیمه با رشد و توسعه اقتصادی مقارن است

پیشرفت بیمه با پیشرفت، رشد و توسعه اقتصادی کشور مقارن است ترسیم وضع اقتصادی یک کشور، افزایش مبادلات، ارتقاء سطح زندگی و توسعه سرمایه گذاری موجب پیشرفت بیمه در کشور می‌شود.
پیشرفت بیمه با رشد و توسعه اقتصادی مقارن است

لقمان پژومان، مدیرعامل شرکت مشاوران سبز زندگی کار آفرین آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، در مورد نقش صنعت بیمه و بیمه‌های زندگی در اقتصاد اظهار کرد: بیمه عمر و سرمایه گذاری از اجزای مهم یک اقتصاد سالم است.

وی افزود: امروزه صنعت بیمه یکی از عمده ترین نهادهای اقتصادی محسوب می‌شود، بیمه از یک سو نهاد مالی است که در تقویت زیر ساخت‌ها و بنیه اقتصادی جامعه نقش اساسی دارد.

لقمان پژومان گفت: از سوی دیگر بیمه زمینه ایجاد امنیت و آرامش و اطمینان و همچنین زمینه گسترش فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و اقتصادی را فراهم می‌سازد.

وی ادامه داد: پیشرفت بیمه با پیشرفت، رشد و توسعه اقتصادی کشور مقارن است ترسیم وضع اقتصادی یک کشور، افزایش مبادلات، ارتقاء سطح زندگی و توسعه سرمایه گذاری موجب پیشرفت بیمه در کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت و اشاعه بیمه به بهبود وضع معیشت افراد یک جامعه و حفظ ثروت ملی و به شکل پس‌اندازهای بزرگ کمک می‌کند از این رو تشخیص اینکه کدام یک عامل توسعه و اصلاح وضع  دیگری است کار ساده ای نیست.
واقعیتی که در مورد ژاپن وجود دارد این است که بعد از جنگ جهانی دوم پیشرفت این کشور مدیون پس اندازهای کوچک مردم بود که تبدیل به انباشته های بزرگ شد و سرمایه برای توسعه را تامین کرد

وی افزود: اما می‌توان گفت که اگر اقتصاد یک کشور متکی به بیمه و تامین ناشی از آن نباشد اقتصاد در معرض تهدید و خطر قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: به طور کلی فعالیت شرکت‌های بیمه را می‌توان به بیمه‌های زندگی و رشته‌های غیر زندگی تقسیم کرد شرکت‌های بیمه با دریافت مبالغی تحت عنوان حق بیمه پرداخت خسارت‌های احتمالی را در آینده تعهد  می‌کنند از آنجا که خسارت‌ها  با احتمال مواجه است و مربوط به آینده می‌باشد لذا دارای وقفه زمانی است 

مدیرعامل شرکت مشاوران سبز زندگی کار آفرین در ادامه گفت: وقفه زمانی قابل ملاحظه‌ای بین دریافت حق بیمه و پرداخت خسارت در صورت وقوع وجود دارد و این وقفه  زمانی در حقیقت امکان مشارکت فعالیت شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه  و سرمایه‌گذاری با وجوه انباشته شده تحت عنوان حق بیمه و  ذخایر ریاضی را فراهم می‌آورد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید