19:03|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اردیبهشت 1399 - 10:09
کد خبر: 14218
باریش گزارش می‌دهد:

مراقب کلاهبرداری‌های وام یک میلیونی باشید

کلاه‌برداران و سودجویان فضای سایبر با سوءاستفاده از رخدادهای اخیر و شیوع ویروس کرونا، با راه‌اندازی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی تحت عناوین مختلف ازجمله ثبت‌نام و دریافت وام و یارانه، اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و فردی شهروندان می‌نمایند.
مراقب کلاهبرداری‌های وام یک میلیونی باشید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، سرهنگ نصرتی، رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: تمامی پیامک‌های دریافت وام یک میلیون تومانی مرتبط با کرونا از سرشماره v.refah ارسال می‌شود.

اکبر نصرتی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهتمام دولت به اعطای تسهیلات بانکی حمایتی کرونا ویژه یارانه بگیران، لازم است کد ملی سرپرست خانواده به سرشماره 6369 ارسال شود.

وی ادامه داد: کلاه‌برداران و سودجویان فضای سایبر با سوءاستفاده از رخدادهای اخیر و شیوع ویروس کرونا، با راه‌اندازی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی تحت عناوین مختلف ازجمله ثبت‌نام و دریافت وام و یارانه، اقدام به سرقت اطلاعات بانکی و فردی شهروندان می‌نمایند.

این مقام مسئول در توصیه به هم‌وطنان تأکید کرد: اخبار مربوط به اعطای وام و هرگونه تسهیلات را صرفاً از طریق منابع معتبر و رسانه ملی پیگیری نمایند تا دچار مشکل نشوند.

سرهنگ نصرتی گفت: برای دریافت وام یک‌میلیون تومانی نیازی به ثبت‌نام در هیچ ‌سایت و مراجعه حضوری به بانک یا سازمان‌های دولتی نیست. تنها کافی است سرپرست خانواده کد ملی خود را به سرشمارِ 6369 ارسال نماید.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی در ادامه تأکید کرد: به‌هیچ‌عنوان به پیامک‌ها، آگهی‌ها و لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های تلفن همراه ارائه می‌شود، توجه نکرده و موارد مشکوک را با پلیس فتا در میان بگذارید.

سرهنگ نصرتی خاطرنشان کرد: تمامی پیامک‌های دریافت وام یک‌میلیون تومانی مرتبط با کرونا از سرشمارِ v.refah ارسال می‌شود، لذا شهروندان محترم به پیامک‌هایی که از سایر شماره‌ها ارسال می‌شود توجه نکنند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی به هم‌وطنان توصیه کرد: همواره هشدارها و توصیه‌های پلیس فتا را مدنظر قرار داده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های پلیسی با کارشناسان این پلیس در میان بگذارید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید