09:08|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 02 اردیبهشت 1399 - 10:29
کد خبر: 14213
یادداشت:

سایه رکود کرونایی بر کسب و کارهای پرخطر

شیوع بیماری کرونا در دو ماه گذشته بسیاری از شغل‌ها را با رکود روبرو کرده و هیچ کس هم نمی‌داند این رکود تا کی ادامه‌دار است اما نبود حمایت‌های جدی برای سرپانگه داشتن این مشاغل بدون شک خروج و هدررفت سرمایه‌ها را به دنبال دارد.
سایه رکود کرونایی بر کسب و کارهای پرخطر

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، مشاغلی که در لیست اصناف به عنوان مشاغل پرخطر و ریسک در روزهای کرونایی معرفی شدند همچنان در تعطیلات اجباری هستند و کسانی که در این صنوف مشغول به‌‎کارند هنوز در بیکاری ناشی از شیوع بیماری قرار دارند.

شیوع بیماری کرونا سایه بیکاری را این روزها برای برخی مشاغل بیشتر کرده است، فست فودها، رستورانها، آرایشگاه، سالن‌های ورزشی و مراکز اقامتی از جمله اصنافی هستند که همچنان باید برای جلوگیری از زنجیره انتقال در قرنطینه خانگی بمانند.

از آنجایی که برخی از مشاغل مانند فست فودها و رستوران‌ها در ماه مبارک رمضان هم به طور طبیعی فعالیتشان محدود می‌شود، فعالان شاغل در این بخش این روزها دغدغه و نگرانی‌های خاص خودشان را دارند از یک طرف در دو ماه گذشته درآمدشان با آمدن کرونا مختل شده و از طرف دیگر فراررسیدن ماه رمضان به طور طبیعی فعالیتشان را محدود به ساعت‌های بعد از افطار می‌کند.

با تغییر سبک زندگی خانواده‌ها در دهه‌های گذشته فست فودها و رستوران‌ها جزو مشاغل پرمخاطب جامعه هستند و خانواده‌های بسیاری این روزها گذران زندگیشان از اشتغال در صنف‌های رستورانی می‌گذرد اما شیوع بیماری کرونا چندماهی است که این صنف را در همه جای دنیا با چالش جدی از دست دادن شغل و سرمایه روبرو کرده است.

بسیاری از مخاطبان باریش نیوز که کسب و کارشان در این حوزه است معتقدند که ادامه این روند خطر بزرگی می‌تواند برای کاهش و یا از دست دادن سرمایه آنها محسوب شود و بدون شک تسهیلات یک میلیون تومانی هم در کنار هزینه‌های سرسام آور زندگی جبران این خسارت‌ها نمی‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

رامین رضایی.ساندویچی همشهری
1399/02/03 - 11:21

مادر این دو ماه بدبخت شدیم ماه مبارک هم از راه رسید چه خاکی بسر کنیم .از مقامات خواهان کمک هستیم.