13:18|سه شنبه, اسفند 29 ,1402
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1399 - 09:59
کد خبر: 14204
به گزارش باریش:

سایه بی‌تدبیری بر تولیدات دام و طیور

به دنبال انتشار فیلم معدوم سازی جوجه‌های یکروزه، بسیاری از کاربران مجازی این اقدام را عملی غیرانسانی توصیف کردند، چرا که دیدن این صحنه‌ها موجب آزرده خاطر شدن دل هر انسانی می‌شود.
سایه بی‌تدبیری بر تولیدات دام و طیور

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، طی چند گذشته فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شد که تعداد بسیار زیادی جوجه زنده، معدوم می‌شوند.

این فیلم کوتاه، موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی به همراه داشت و بسیاری از کاربران مجازی این اقدام را عملی غیرانسانی توصیف کردند، چرا که دیدن این صحنه‌ها موجب آزرده خاطر شدن دل هر انسانی می‌شود و حتی اگر دلایل موجهی برای آن وجود داشت، بهتر بود به این شکل انجام نمی‌شد.

مهران نظری، مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، ضمن اظهار تاسف از معدوم سازی جوجه های یکروزه توسط واحدهای تولیدی جوجه در یکی از استان ها، نسبت به تکرار اقدام مشابه در آذربایجان غربی هشدار داد.

نظری افزود: خبر انتشار معدوم سازی و زنده به گور کردن جوجه های یکروزه در شبکه های اجتماعی،  موجب تاسف و تالم بسیار شد.

وی گفت: جهت جلوگیری از اقدام مشابه در این استان، به کلیه واحدهای تولید جوجه اکیدا توصیه می شود از انجام چنین رفتار غیر انسانی پرهیز کنند، چون در صورت انجام تخلف مشابه، اداره کل حفاظت محیط زیست استان طبق قوانین و ضوابط محیط زیست و با همکاری ارگان های ذیربط با متخلفین برخورد و آنان را به مراجع قضایی معرفی خواهندکرد. 

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد : دستگاه های مسئول و متولی تولید جوجه های یکروزه باید نظارت  دقیق و بیشتری در فعالیت این نوع واحدها داشته باشند همچنین مالکین این واحدها باید قبل از هرگونه تولید جوجه، ابتدا ارزیابی دقیقی از بازار داشته باشند.

به دنبال انتشار فیلم معدوم سازی جوجه‌های یک‌روزه در رسانه‌ها، افکار عمومی به شدت جریحه‌دار  شد و متصدیان امر دلایل این اقدام را کاهش تقاضا و کمبود نهاده‌های طیور عنوان کردند.

اما آیا بهتر نیست با مدیریت صحیح و اصولی و با اطلاع رسانی‌های موجهی از انتشار چنین تصاویری خودداری و با مدیریت هوشمندانه و از قبل تعیین شده ای کار را پیش برد؟.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

ناصر
1399/02/01 - 22:44

این از خدا بیخبران سودجو حداقل میتوانستند جوجه ها را حفظ و از تخم مرغهایی که چند روز بعد به جوجه تبدیل میگرئیدند را معدوم کنند و حتی جوجه ها را بین چندین روستای اطراف مجانی پخش کنند