09:47|جمعه, اردیبهشت 28 ,1403
تاریخ انتشار: 27 فروردین 1399 - 09:23
کد خبر: 14183
یادداشت:

پساکرونا و رفتارهایی که باید سبک زندگی شود

آنطور که به نظر می‌رسد قرار نیست کرونا به این زودی‌ها دست از سر مردم در کره خاکی بر دارد و باید به رفتارهایی که برای زندگی پساکرونا الزامی است عادت کنیم.
پساکرونا و رفتارهایی که باید سبک زندگی شود

 سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع بیماری کرونا با همه ویژگی‌های خاص انتقالی که این بیماری دارد مردم را در آستانه نوعی تغییر و بازنگری در سبک زندگی قرار داده است، تغییر رفتارها و عادت‌هایی که برای زندگی پساکرونا ضرورت دارد.

این روزها پرستاران، پزشکان، کادر درمان و متخصصان جامعه پزشکی همگی دست به دست هم دادند و در تلاش هستند تا به داروی مهار و کنترل این ویروس شوم دست پیدا کنند تا شاید یک جهان از شر این بیماری خلاص شود ولی شکی نیست که پیدا کردن داروی موثر و انجام آزمایشات بالینی برای تست موفقیت آمیز آن مستلزم طی حداقل زمان ممکن است.

تا زمان دست یافتن به داروی که برای درمان بیماری کووید 19 موثر باشد باید رفتارهایی که امروز برای جلوگیری از انتقال آن انجام می دهدیم در سبک زندگی خود نهادینه کنیم. رفتارهایی که می‌تواند سبک زندگی انسان امروز تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد تا جایی که بسیاری از کارشناسان جهانی معتقدند جهان پساکرونا شباهت کمتری به جهان قبل از کرونا خواهد داشت.

قرنطینه شدن تنها یکی از راه‌های مهار بیماری پیش روی مسئولین دولتی است ولی از آنجایی که دوره بیماری مدت قابل توجهی است و به گفته پزشکان رفتارهای ویروس تا حدی قابل پیش بینی نیست پس قرنطینه شدن می‌تواند بسیاری از مردم که زندگیشان به روال کسب و کارهای روزانه است با مشکلات جدی روبرو کند.

برای اینکه آسیب‌های کرونا به کسب و کارها و مشاغل اقتصادی روزانه کمتر شود باید رفتارهایی که این روزها با نام فاصله گذاری اجتماعی در حال اجرا تا ریشه کن شدن کامل این بیماری از سوی مردم رعایت شود چراکه هشدارها نشان می‌دهد هرگونه عدم توجه به نکات بهداشتی به خیال رفتن کرونا می‌تواند دوباره موج جدیدی را دامن‌گیر مردم کند و آن وقت است که روز از نو می‌شود و روزی از نو!

سبک زندگی ایرانی مبتنی بر همدلی و همبستگی اجتماعی است و صله رحم و رفت و آمد خویشاوندان و نزدیکان در این سبک زندگی جلوه ای دیگر دارد تا جایی که مهمان نوازی مردم این سرزمین همیشه زبانزد ملت‌های جهان بوده است اما روزهای کرونایی کاری کرده که مردم در روزهای ابتدایی سال جدید که مرسوم به دید و بازدیدها است از این نعمت برای آنکه حافظ سلامتی جان عزیزان خود باشند، محروم شدند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید