17:16|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 24 فروردین 1399 - 09:55
کد خبر: 14171
باریش گزارش می‌دهد:

تعطیلی بیخ گوش آذربایجان‌غربی/کرونا همچنان بازار گرمی می‌کند!

آذربایجان‌غربی به همراه چهار استان دیگر با تعداد زیاد افراد مبتلا به ویروس کرونا جزو استان‌های آلوده کشور هستند و این ویروس در استان ما انگار بازارگرمی برای خود دست و پا کرده است.
تعطیلی بیخ گوش آذربایجان‌غربی/کرونا همچنان بازار گرمی می‌کند!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی هر روز بیشتر از روز گذشته می‌شود تا جایی که سخنگوی وزارت بهداشت این استان را به همراه آذربایجان شرقی و کرمانشاه، فارس، اصفهان و خراسان رضوی از جمله از استان‌های آلوده بعد از تهران معرفی می‌کند.

روز گذشته 23 فروردین‌ماه طبق اطلاعیه‌هایی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان برخی از محدودیت‌های برای بازگشت به چرخه فعالیت برداشته شد، گرچه بارها در قالب اطلاعیه‌های مختلف به کسب و کارها گفته شد قبل از شروع فعالیت حتماً باید در سامانه وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند، اما کافی بود دیروز تنها چند قدم در خیابان‌های هسته مرکزی شهر قدم بزنید تا سراسیمگی برخی از کسب و کارها و مردم را برای خرید و برای فعالیت در بازار به خوبی مشاهده کنید.

آمار آذربایجان غربی روز گذشته به یک باره رقم بیش از 1500 نفر را نیز رد کرد البته گرچه در اعلام این آمار نیز تناقضاتی دیده می‌شد اما همین تعداد کافی بود تا نشست فوق‌العاده مسئولین استانی در شامگاه روز شنبه، 23 فروردین برای تجدیدنظر در ادامه فعالیت‌های کسب و کارهای کم ریسک برگزارشده و تصمیم بر این شود که برخی از محدودیت‌ها برای مشاغل کم ریسک و پر ریسک در صورت تصویب دوباره از امروز به مرحله اجرا درآید.

آغاز فعالیت کسب و کارهای کم‌ریسک روزهایی که هنوز کرونا در گوشه و کناری در کمین است تا به شمار مبتلایان خود در استان بیفزاید بدون رعایت نکات بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی نه تنها نمی‌تواند گره ای مشکلات اقتصادی مردم را باز کند بلکه تداوم آن می‌تواند شرایط را برای جولان کرونا و همچنین غیرقابل‌کنترل شدن وضعیت برای مردم و مسئولان شود.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز یک روز قبل از شروع فعالیت برخی از کسب و کارها در صفحه اجتماعی خود درباره برخی از پیامدهای شروع بی‌مهابای فعالیت‌های اقتصادی مردم هشدارهای جدی داده بود و متذکر شده که هرکس باید مسئول جان خودش باشد.

ویروس کرونا که این روزها به جان مردم جهان افتاده و آهنگ زندگی را در این کره خاکی حسابی به هم ریخته است، تنها با عملی کردن تدابیر و راهکارهای اصولی است که می‌تواند قابل‌کنترل باشد و هر اقدام شتاب‌زده‌ای در نگاه کارشناسان جهانی می‌تواند جامعه بشری را با عواقب غیرقابل‌جبران روبرو کند، کرونا باکسی شوخی ندارد و بدون تعارف هر روز قربانی می‌گیرد باید چاره‌ای بهتر و اصولی تر برای مهارش اندیشیده شود.

مریم صفری

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

Sj
1399/01/25 - 10:04

این کورونا آمده مارا مرخصی اجباری داده‌اند بدونه حقوق توی یک ماه ما چه کار کنیم

میلاد
1399/01/25 - 00:23

فک کنم کرونا کارمندا رو میشناسه و اینا مریض نمیشن که ساعات اداری رو برگردوندن.تشکر

میثم
1399/01/25 - 00:20

بله ادارات هم به ساعات کار قبل کرونا برگشت ۷ الی ۱۴ جالب نیس

کاش
1399/01/24 - 20:56

کاش همه هموطنان از وخامت موضوع آگاه باشندو خودشون رو مستلزم رعایت کنند

قربانی
1399/01/24 - 19:26

خیابان های اصلی فرعی بايد تعطیل شوند فقط چند هفته تا نتیجه اش را بررسی کنند واثرش راببینید

لعیا
1399/01/24 - 10:39

کاش میشد استان را قرنطینه کرد جان مردم ،بخصوص کادر درمان در خطر است

سینا
1399/01/24 - 10:27

والا ما که کسبه این شهر هستیم و مجبوریم مغازمون رو باز کنیم نگران خودمون و خونوادمون هستیم.خواهش میکنیم که این طرح تعطیلی رو تا جایی که امکان داره انحام بدن چون با ادامه روند ادم های زیادی رو قراره از دست بدیم.

محمد
1399/01/24 - 10:10

واقعا وضعیت خیابانهای ارومیه دیروز فاجعه بود و همه بیرون بودن