08:26|سه شنبه, آذر 11 ,1399
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1399 - 11:06
کد خبر: 14156
یادداشت:

قرنطینه کرونایی و مشکلاتی که تمامی ندارد!

قرنطینه اجباری که این روزها به لطف همه‌گیری ویروس نامبارک کرونا بیشتر افراد را خانه‌نشین کرده مشکلات خاص خود را دارد و انگار به یکی و دوتا هم ختم نمی‌شود.
قرنطینه کرونایی و مشکلاتی که تمامی ندارد!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کم تحرکی و نداشتن فعالیت روزانه برای همه مردم می‌تواند مشکل‌ساز باشد اما این مشکلات برای آن دسته از مردم که بیماری‌های دیگری هم دارند به مراتب بیشتر است.

یکی از مشکلاتی که مردم در قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروس کرونا با آن مواجه هستند، کم تحرکی و نداشتن فعالیت فیزیکی مناسب با میزان کالری دریافتی در روز است، علتی که در چشم به هم زدنی می‌تواند وزن فرد را به طور چشم‌گیری افزایش دهد.

برای پیشگیری از اضافه‌وزن در روزهای قرنطینه شاید مهم‌ترین راهکار تنظیم میزان کالری دریافتی با فعالیت‌های روزانه است تا از این طریق از انباشت چربی در بدن جلوگیری کرده و حداقل اضافه‌وزن را در این روزها مهار کنیم.

بیشتر افراد برای کنترل وزن خود این سؤال برایشان پیش می‌آید که چه بخوریم تا چاق نشویم ولی شاید حقیقت این باشد که باید نخوریم تا اضافه‌وزن نداشته باشیم.

توصیه‌هایی متعددی برای کنترل وزن در روزهای قرنطینه از سوی کارشناسان و متخصصان علم تغذیه انجام شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پرهیز جدی از خوردن مواد قندی و نشاسته، نصف کردن میزان ناهار و حذف شام، ورزش کردن مناسب در خانه، استفاده از پروتئین و نوشیدن روزانه 8 لیوان آب و همچنین جای دادن مواد فیبری و سلولزی مانند میوه‌جات و سبزی‌ها در برنامه غذایی اشاره کرد.

هیچ شکی نیست که دیر یا زود بالأخره این روزهای قرنطینه با تمام مشکلات ریز و درشتی که این روزها برای مردم ایجاد کرده به پایان می‌رسد برای همین سلامتی جسم و روان از جمله ضروریاتی است که برای روزهای پساکرونا باید از امروز به فکر بود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید