12:43|دوشنبه, اردیبهشت 24 ,1403
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1399 - 10:19
کد خبر: 14141
باریش گزارش می‌دهد:

آذربایجان‌غربی چند قدم تا یک‌هزار کرونایی!

آمار مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی با ثبت 870 نفر در روز گذشته تنها چند قدم تا ثبت چهار رقمی مبتلایان به این ویروس در استان فاصله دارد.
آذربایجان‌غربی چند قدم تا یک‌هزار کرونایی!

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی خیلی وقت است که علیرغم هشدارهای مکرری که داده می‌شود خط قرمز ابتلا به ویروس کرونا را رد کرده است و در حال حاضر تنها چند قدم کوچک با چهار رقمی شدن این بیماری فاصله دارد.

آذربایجان غربی دیروز 870 مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا و 73 مورد فوتی به علت این بیماری را در روزهای کرونایی خود ثبت کرد، افزایش قابل تأمل تعداد مبتلایان در یک روز در استان نشان می‌دهد که با اینکه مردم بی‌خیال کرونا شدند ولی متأسفانه کرونا همچنان در کمین است.

کرونا این ویروس ناخوانده که هنوز درمانی خاصی برای از پای درآوردن آن هم پیدا نشده این روزها روال عادی زندگی‌ها را برهم زده و در روزهای بهاری سال جدید مشکلات بسیاری برای خانواده‌ها فراهم کرده که مهم‌ترین آن بیکاری مردم و تعطیلی کسب و کارهاست.

گرچه نه تنها کشورمان بلکه جهان این روزها، به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند ولی کاش حواسمان باشد که عدم رعایت نکات بهداشتی و بی‌مهابا حضور در تجمعات و مهمانی‌های خانوادگی داشتن تنها فرصت را برای پیشتازی این مهمان شوم فراهم می‌کند.

آذربایجان غربی در حال حاضر تنها چند قدم برای ثبت یک هزار مبتلا شده به کرونا فاصله دارد که در صورت عدم رعایت مردم این گام‌ها می‌تواند خیلی کوچک باشد و در چشم بر هم زدنی و طی یکی دو روز اخیر این آمار چهار رقمی برای استان ثبت شود.

از ابتدای شیوع این ویروس در کشور متأسفانه 73 نفر از هم استانی‌هایمان دیگر در میان خانواده‌های خود نیستند و این روزها خانواده‌هایی عزادار از دست رفتن عزیزشان هستند ولی با رعایت اصول و نکات بهداشتی هر چند ساده اما مهم می‌توان چرخه انتقال را برای همیشه قطع کرد تا خانواده‌ای دیگر سوگوار از دست رفتن عزیز خود نباشد.

شلوغی خیابانها و مسیرهای منتهی به خروجی ها و ورودی‌های شهر ارومیه در روز گذشته بیانگر ان بود که مردم به خیال اینکه پایان تعطیلات پایان کار کرونا نیز است به گردش و حضور در فضای بیرون از منزل اقدام کرده‌اند در حالی که این ویروس زمانی به کار خود پایان می‌دهد که دیگر بدنی فردی برای میزبانی خود پیدا نکند و این امر تنها با ماندن در خانه و رعایت اصول بهداشتی ممکن می‌شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید