07:15|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1399 - 12:10
کد خبر: 14131

ماسک در ارومیه نایاب است

ماسک از جمله اقلام بهداشتی ضروری برای عبور از روزهای کرونایی همچنان برای مردم ارومیه نایاب است.
ماسک در ارومیه نایاب است

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان‌غربی این روزها روی خط قرمز ویروس کرونا حرکت می‌کند و موارد مثبت ابتلا به این ویروس هر روز نه تنها کاهشی نشان نمی‌دهد بلکه افزایش هم دارد.
در این میان سهم برخی از شهرستان‌های از جمله خوی و بوکان از تعداد مبتلایان بیشتر از سایر شهرهاست و لازم است که مسئولین راه حل‌های کنترل رفت و آمدها در این شهرها را جدی‌تر بگیرند.
اما یکی از اقلام بهداشتی که این روزها در داروخانه‌ها مانند ستاره سهیل شده و کم پیدا می‌شود، ماسک است. گرچه بدیهی است استفاده از ماسک بیشتر برای افرادی که به دلیل شرایط شغلی مجبور به حضور در محل کار یا محیط خارج از خانه هستند، ضرورت دارد.

داروخانه‌ها ماسک ندارند
یکی از مخاطبان باریش نیوز با نام کاربری آدینه در پیامی نوشته است که متاسفانه علیرغم پرس و جو از داروخانه‌های متعدد موفق به خرید ماسک نشده است.
این شهروند ادامه داده است: با توجه به اینکه نیروی شرکتی هستم، این روزها علیرغم تعطیلی بسیاری از کسب و کارها مشغول به کار هستم ولی برای اصول رعایت بهداشتی و اینکه انتقال دهنده ویروس به خانواده نباشم نتوانستم ماسک از داروخانه‌ها پیدا کنم.

محلول هست ولی ماسک نداریم!
حامد یکی دیگر از مخاطبان در گفت‌و‌گو با خبرنگار باریش نیوز اظهار کرد: از روزهای قبل از عید هم نتوانستیم از سطح داروخانه‌های شهر ماسک تهیه کنیم.
وی ادامه داد: با اینکه در یک روز به بیش از 10 داروخانه در سطح خیابان‌های امام و پنجراه سر زدم ولی هیچکدام ماسک نداشتند اما خوشبختانه محلول ضدعفونی در بیشتر داروخانه‌ها موجود است.

عدم توجه به نکات بهداشتی در شرکت‌هایی که مشغول کارند
یوسفی از کارگران یکی از شرکت‌های صنعتی در شهرک صنعتی ارومیه در گفت و گو با خبرنگار باریش اظهار کرد: شرکت در ایام تعطیل فقط 4 روز تعطیل بود و پس از پایان تعطیلات رسمی همه کارگران شرکت سرکار هستند ولی متاسفانه موارد بهداشتی در این شرکت‌ها اصلا رعایت نمی‌شود.
وی افزود: متاسفانه شرکت اقلام بهداشتی مانند ماسک و محلول ضدعفونی در اختیار کارگران قرار نمی‌دهند و برای رعایت بهداشت باید خودمان با هزینه شخصی این اقلام را تهیه کنیم.
این کارگر اضافه کرد: از وقتی در سال حدید سر کار آمدیم محلول ضدعفونی و دستکش را به راحتی تهیه کردیم ولی متاسفانه اصلا در سطح شهر مساک در داروخانه‌ها نیست و با توجه به اینکه فاصله بین کارگران در شرکت کم است و ممکن است هر فردی هم ناقل بیماری باشد بدون اینکه خودش خبر داشته باشد، استرس ابتلا و انتقال ویروس به دیگران مخصوص خانواده بیشتر می‌شود.

«ماندن در خانه»؛ نیاز به اقلام بهداشتی را کاهش می‌دهد
براساس این گزارش اولویت در اختیار داشتن اقلام بهداشتی مانند ماسک و دستکش با افرادی است که بنا به شرایط موجود مجبور به حضور در محل‌های کار هستند البته ناگفته نماند که ماندن در خانه برای افرادی که می‌توانند در این روزها دورکاری داشته باشند یا کار ضروری ند ارند، نیاز فعلی را به اقلام بهداشتی تا حدی زیادی کاهش داده و فرصت را فراهم می‌کند تا آنهایی که در محیط‌های خارج از خانه و بیشتر در معرض خطر ابتلا قرار دارند به راحتی به این اقلام از جمله ماسک دسترسی پیدا کنند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید