12:13|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1399 - 09:32
کد خبر: 14116
باریش گزارش می‌دهد:

ارومیه در صدر/آذربایجان‌غربی به زون قرمز رسید

با رسیدن موارد ابتلا به ویروس کرونا به بیش از 500 نفر در آذربایجان‌غربی، این استان به نقطه زون قرمز این بیماری رسیده است.
ارومیه در صدر/آذربایجان‌غربی به زون قرمز رسید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آذربایجان غربی روز گذشته با اضافه‌شدن 49 مورد جدید کرونا ویروس مثبت مرز 500 نفر را رد کرد، هشدارها نادیده گرفته شد و مردم در پارکها، بوستانها و مکان‌های تفریحی تجمع کردند تا اینکه برسرمان آمد از آنچه می‌ترسیدم و استان به نقطه زون قرمز این بیماری رسید.

ارومیه به عنوان مرکز استان در حال حاضر با 179 مورد ابتلا به بیماری کرونا ویروس در صدر جدول استانی قرار دارد و همچنان با این مهمان ناخوانده دست به گریبان است.

بارسیدن موارد ابتلا در استان به بیش از 500 نفر و پیرو مطالبات عمومی مبنی بر اجرای تصمیمات پیشگیرانه‌تر از سوی مسئولان روز گذشته در اطلاعیه‌هایی اعلام شد بوستان‌ها و پارک‌های پر تردد که در روزهای اخیر شاهد حضور جمعیت قبل تأملی بود بسته می‌شود البته باید گفت که این تعطیلی فعلاً شامل حال بوستان‌های پرترافیک ارومیه شده و برای مهار و کنترل بیماری و مجبور کردن مردم برای ماندن در خانه بدون شک باید پارک‌های محلی نیز مورد رصد جدی مسئولان قرارگرفته و در صورت تجمع افراد، حضور در آن‌ها محدود شود.

بررسی‌های آماری روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان غربی نشان می‌دهد که به جز روزهای اندک از هنگام شیوع بیماری تا کنون روند همه‌گیری این مهمان ناخوانده در این استان افزایشی بوده و همچنان سیر صعودی دارد، گرچه در روزهای ابتدایی این رقم برای استان تک رقمی بود اما چند روزی است که آمار مبتلایان نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه از ارقام روزهای گذشته نیز بیشتر می‌شود.

شهرهای خوی، بوکان و میاندوآب بعد از مرکز استان بیش‌ترین میزان درگیری با ویروس کرونا را دارند و همه روز آمار افراد مبتلا به این ویروس در این شهرها افزایش قابل تأملی پیدا می‌کند.

بدون شک همه‌گیری و ماندگاری هر چه بیشتر ویروس کرونا در کشور و استان می‌تواند همه جوانب زندگی اجتماعی، اقتصادی و کاری مردم را با مشکلات جدی روبرو کند، از این روز بهترین و ساده‌ترین راه مقابله با این ویروس منحوس ماندن در خانه و پرهیز از حضور در تجمعات غیرضروری است.

قطع زنجیره کرونا در شرایط کنونی تنها با همراهی مردم ممکن می‌شود و در غیر این صورت باید در روزها و یا ماه‌های گذشته نیز شاهد حضور این ویروس نامیمون در جمع خود باشیم که هر روز افراد بیشتر را درگیر خود می‌کند.

در حال حاضر بسیاری از کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی در سطح استان به دلیل شیوع ویروس کرونا به حالت تعطیلی کامل درآمده و گذران زندگی برای برخی از اقشار را با سختی‌های بسیاری روبرو کرده است، از این رو ماندن در خانه و کمک به قطع زنجیره انتقال در واقع همراهی برای دوباره جان گرفتن فعالیت‌های اقتصادی و به حالت عادی بازگشتن روال زندگی است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید