21:01|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 07 فروردین 1399 - 09:03
کد خبر: 14114
یادداشت:

زیاده‌روی در مصرف آب ممنوع!

رعایت موارد بهداشتی و افزایش شستشو در منزل یکی از دلایل افزایش مصرف آب در این ایام است که بهتر است خانواده‌ها با آگاهی مصرف آب را مدیریت کنند.
زیاده‌روی در مصرف آب ممنوع!

سرویس اجتماعی باریش نیوز، کمبود آب و بحث تنش آبی در هر استان و شهری مطرح است و با توجه به بارش‌های قابل توجهی که وجود دارد خطر کم آبی و خشکسالی کشورمان را تهدید می کند و موثرترین راه مدیریت مصرف و صرفه جویی آب توسط همه مردم است.

هر کسی در جایگاه خود باید اهمیت مایه حیات را بداند و در مصرف آب صرفه جویی کند، شاید اگر بدانیم نبود آب چه آسیب‌های جدی به محیط زیست و البته زندگی ما وارد می کند بیشتر دلمان بسوزد و قدر آن را بدانیم.

یک لحظه جهان را بدون آب در نظر بگیرید، غیر ممکن است زندگی بدون آب ادامه داشته باشد.

 در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا بحران جدی در جامعه به وجود آورده است و با توجه به اینکه به مردم توصیه می‌شود حدالامکان در خانه بمانند و بیشتر اوقات خود را در منزل بگذرانند، مصرف آب نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در چند روز گذشته معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مصرف آب شرب در ارومیه ۲ برابر شده، گفت: مصرف آب شرب در استان نیز ۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته‌ است.

رعایت موارد بهداشتی و افزایش شستشو در منزل یکی از دلایل افزایش مصرف آب در این ایام است که بهتر است خانواده‌ها با آگاهی بیشتری آب را مصرف و از آن استفاده کنند.

کودکان و نوجوانان نیز این روزها به دلیل تعطیلات نوروزی و کرونایی در منزل به سر میبرند و آموزش برای آنها از سوی والدین در استفاده بهینه از آب نیز می تواند تاثیر گذار باشد و حس مسئولیت پذیری در آنها را تقویت کند.

همه ما می‌دانیم که آب مایه حیات است و اگر روزی با کم آبی رو به رو شویم زندگیمان در معرض بحران قرار می‌گیرد پس چه خوب است تا قبل از آنکه با کمبود آب مواجه شویم در مصرف آن زیاده روی نکنیم و قدر مایه حیات را بدانیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید