13:31|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1398 - 14:19
کد خبر: 14098
برای شکست کرونا؛

سازمان‌های مردم نهاد پای کار باشند

حضور سازمان‌های مردم نهاد اکنون بیشتر از هر زمانی نیاز است ،سازمان‌ها پای کار بیایند همنوعانمان را تنها نگذاریم
سازمان‌های مردم نهاد پای کار باشند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، بر همگان مشخص است که سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند نقش بسیار مهم و حائز اهمیتی در این بحران داشته باشند که نباید ظرفیت آن‌ها نادیده گرفته شود.

لذا در این موقعیت حساس می‌طلبد سازمان‌های مردم نهاد پای کار بیایند و در بخش‌های مختلف فعالیت داشته باشند به ویژه در مناطق محروم که نیاز اساسی است و اگر جلوگیری نشود از شیوع کرونا دودش به چشم مردم این استان می‌رود و جبران آن مدت‌ها طول می‌کشد.

طبق گزارش‌هایی که خبرنگار باریش‌نیوز مطلع است سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی و سایر زحمتکشان تا به این لحظه برخی اقدامات را در جهت کاهش شیوع بیماری انجام داده‌اند.

اما اگر این اقدامات سازمان‌یافته و با برنامه‌ریزی متولیان امر نباشد قطعاً آسیب‌های دیگری دارد که ممکن است گروه‌های مختلف را گرفتار سازد، اگر چه متولیان امر تا این لحظه گام اساسی و چشمگیری در این عرصه برنداشته‌اند اما با توجه به رشد آمار این بیمار باید هرچه سریع‌تر از برگزاری جلسات وارد فاز عملیاتی شده و اقدام شود.

در روستاهای مختلف مشکلات عدیده‌ای از جمله توزیع متوازن ضدعفونی‌کننده‌ها، گندزدایی مرتب و فرهنگ‌سازی و آموزش خانواده‌ها و بسیار دیگری از موارد که می‌توان روستاها را با مشکلاتی مواجه می‌سازد که می‌تواند برای استان یک زنگ خطر تلقی شود.

توزیع اقلام بهداشتی و پک‌های غذایی در بین خانواده‌های محروم و خانواده‌هایی که بیمار صعب‌العلاج دارند بسیار ضروری است و نیاز است تشکل‌ها و خیرین و سازمان‌ها و گروه‌های مردمی همت کنند و این روزهای سخت را با کمک یکدیگر پایان‌بخشیم و شاهد روزهای خوبی در آینده باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید