05:58|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1398 - 09:59
کد خبر: 14092
یادداشت:

بانک‌ها همچنان از خجالت مشتریان درمی‌آیند

بانک‌ها علیرغم ابلاغیه‌های صادرشده برای تعویق اقساط تسهیلات به مدت سه ماه همچنان از خجالت مشتریان درمی‌آیند تا خدایی نکرده اقساط وام مشتریان تأخیر نداشته باشد!.
بانک‌ها همچنان از خجالت مشتریان درمی‌آیند

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، کرونا که این روزها در کشور برای خود یکه‌تازی می‌کند و بسیاری از مشاغل و فعالیت‌ها را به تعطیلی کشانده و یا نیمه تعطیل کرده است، بانک‌ها نیز حواسشان به مشتریان خود نیست و همچنان روال عادی کارهایشان را انجام می‌دهد.

علیرغم دستورالعمل‌های صادرشده در رسانه‌ها از سوی بانک مرکزی مبنی بر تعویق اقساط تسهیلات به مدت سه ماه برای بسیاری از مشاغل و کسب و کارها که به سبب حضور این مهمان ناخوانده ضرر کردند، بانک‌ها همچنان خوب از خجالت مشتریانشان درمی‌آیند و ظاهراً هم گوش کسی بدهکار ابلاغیه و دستورالعمل و بخشنامه نیست.

به استناد فراوانی پیام‌های مردمی دریافت شده از سوی مخاطبان بانک‌ها این روزها حتی برای تأخیر یک و یا دو موعد سررسید حتی مزاحم اوقات ضامن‌های مشتریان نیز شدند تا به هر نحوی که شده مشتریان خود را مجبور به پرداخت قسط تسهیلات کنند.

این رویه در حالی پیش‌گرفته شده که بسیار از کسب و کارها در آستانه سال نو به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا حجم قابل‌توجهی از فروش خود را از دست داده و یا مجبور به تعطیلی فعالیت شدند و البته بسیاری از اقتصاددانان نیز در تحلیل خود از وضعیت اقتصاد سال آینده شرایط سخت تری را برای اقتصاد کشور پیش‌بینی کردند.

بدون شک بازگشت به شرایط عادی کسب و درآمد و بهتر شدن اوضاع اقتصادی با وجود ویروس کرونا تا ریشه کن نشدن آن از کشور و حتی در جهان نیز بازه زمانی قابل تأملی را می‌طلبد، برای اینکه مردم به ویژه از اقشار آسیب‌پذیر بتوانند این مرحله را حداقل با سختی‌های کمتری پشت سر بگذارند باید همدلی و همکاری بین همه مردم وجود داشته باشند.

اما به نظر می‌رسد این دستورات و ابلاغیه‌ها برای مراعات کردن حال مردم از سوی بانک‌ها تا به مرحله عمل رسیده و دست مردم را بگیرد حالا حالا کار دارد و در این میان هم بانک‌ها بدون توجه به شرایط مردم برای دریافت اقساط عقب‌افتاده‌شان یا با ضامن‌های مشتریان تماس می‌گیرند یا بدون واسطه و ‌زحمت از حساب مشتریان به هر تعداد که دلشان خواست مبلغ اقساط را کم می‌کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

اشور بنیامین
1398/12/29 - 11:34

با سلام صبح ساعت۶:۰۰از حساب بنده تمام اقساط را برداشت نموده اند این چه قانوی هستش من مجبور به سر کار رفتن هستم ...

م ر
1398/12/29 - 03:01

این قانون برای کسایی نیست که سه ماه چهار ماه قسط هاشون عقبه .بله کسایی که قسط هاشون بروزه میتونن از این قانون استفاده بکنن و تا سه ماه دیگه قسط ندن. ولی شمایی که چهار ماهه قسط ندادی نمیتونی از این مسئله سو ء استفاده بکنی.

مهدی حبیب الهی
1398/12/28 - 16:05

سلام من دوتاقسط دارم یکی بانک انصار که ازحساب ضامن کسرکردن که پولش رو از من میخواد یکی هم که بانک ملی هست که به ضامن اسمس اخطار فرستادن.خودم هم بیکارشدم