09:10|شنبه, اردیبهشت 15 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 13:18
کد خبر: 14090

هیزم‌آور آتش کرونا نشوید!

چهارشنبه‌سوری امسال را با در خانه ماندن از جان خود و عزیزانمان محافظت کنیم.
هیزم‌آور آتش کرونا نشوید!

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، دور هم بودن در چهارشنبه آخر سال سال‌هاست که رسم و آیین ایرانیان است و این رسم هرگز قابل فراموشی نیست اما امسال چهارشنبه‌سوری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته را باید رقم زد، که اگر تفاوتی نداشته باشد سخت گرفتار می‌شویم .

امروز اگر بخواهیم خودمان را توجیه کنیم که یک شب هزار شب نمی‌شود ، اگر فکر کنیم خطری تهدید نمی‌کند باید بگویم سخت در اشتباهیم، اگر توجه کافی را به در خانه ماندن و پرهیز از دور همی‌ها نداشته باشیم امشب تبدیل می‌شود به تشکیل گسترده‌ترین حلقه شیوع کرونا که روزهای آینده مشخص می‌شوند دست به چه فاجعه‌ای زده‌ایم و هیزم زیر چه آتشی گذاشته‌ایم.

همه می‌دانیم سخت است و شاید اگر روزی می‌گفتند هرگز باورمان نمی‌شد اما اکنون شرایط را باید پذیرفت چون ما باید بایستیم مبارزه کنیم در این جنگ نابرابر با کرونا ویروس، چون خانواده و عزیزانمان، هم‌وطنانمان برایمان مهم هستند.

این روزها می‌گذرد مبادا پشیمانی آن یک عمر گریبان گیرمان باشد و نتیجه کنار هم بودن روز چهارشنبه‌سوری بستری در بیمارستان یا از دست دادن عزیزانمان باشد.

سوای تمام این اتفاقات فراموش نکنیم استفاده از اقلام خطرناک آتش‌بازی می‌تواند امشب بسیار آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد، که پرهیز استفاده از آن‌ها ضروری است و یک وظیفه برای هر شخصی در مقابل هم‌وطن و حفظ جان خود است.

اما یک هشدار جدی برای آنان که هنوز جدی نگرفته‌اند امروز را به هر عنوانی اگر با سهل‌انگاری باعث رفتارهای خطرساز باشید، بیمارستان‌ها درگیر با ویروس کرونا هستند و مراجعه به آن‌ها می‌تواند شما را با مشکلات بدتری مواجه سازد، پس اگر هنوز هم به استقبال این ویروس می‌روید، این گوی و این میدان!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید