13:45|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 09:22
کد خبر: 14085
پرستاران خسته‌اند؛

چهارشنبه‌سوری درهای خانه را روی کرونا ببندیم

امسال چهارشنبه آخر سال را در منزل خود بمانید تا عدم تجمع و همنشینی خانواده ها کنار یکدیگر چهارشنبه سوری را به کام کرونا تلخ کند.
چهارشنبه‌سوری درهای خانه را روی کرونا ببندیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  چهارشنبه آخر سال یکی از آیین‌های دیرینه ایرانیان است  که قدمت کهن و سنتی در بین خانواده‌ها دارد.

چهارشنبه آخر سال که به آن چهارشنبه‌سوری نیز گفته می‌شود  یکی از جشن‌های ایرانی است که در غروب آخرین سه‌شنبه سال، برگزار می‌شود و برافروختن و پریدن از روی آتش مشخصه اصلی آن است.

این جشن اولین جشن از مجموعه جشن‌ها و مناسبت‌های نوروزی است که با برافروختن آتش و برخی رفتارهای نمادین دیگر، به‌ صورت جمعی در فضای باز درون و بیرون از خانه برگزار می‌شود.

چندسالی است که آیین چهارشنبه سوری به چهارشنبه سوزی تبدیل شده و معضلی که در آستانه عید نوروز، افرادی زیادی را دچار آسیب‌های سوختگی می‌کند.

 اما این روزها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ در کشور شرایط خاصی ایجاد شده و باید برای پیشگیری از بروز این ویروس از هرگونه تجمع مانند برگزاری مراسم چهارشنبه سوری خودداری کنیم.

کرونا ویروس حتی جشن باستانی نوروز را هم تحت تاثیر قرار داده است از آنجایی که حضور افرادی که ممکن است ناقل بیماری باشند در کنار یکدیگر خطرناک است، بنابراین باید از برگزاری چنین جشن هایی پرهیز شود.

در روزهای پایانی سال به مردم توصیه شده که برای در امان ماندن از شر ویروس کرونا در منزل بمانند و بر این ویروس غلبه کنند.

بسیاری از مردم در چهارشنبه آخر سال با روشن کردن آتش دور هم جمع شده و سنت‌های چارشنبه سوری را تکرار میکردند اما امسال شرایط به گونه ای است که مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و در منزل خود آئین های چهارشنبه سوری را مرور کنند تا همنشینی های خانوادگی باعث نشود ویروس کرونا اوج بگیرد.

مراکز درمانی و پزشکی نیز در این ایام به شدت مشغول درمان و پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا هستند و چه خوب است که هر خانواده با توصیه های خود به فرزندانشان از حضور آنان در کوچه و خیابان و آتش بازی جلوگیری کنند تا شاهد مشکلات بیشتری نباشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید