12:04|پنجشنبه, اردیبهشت 13 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1398 - 11:38
کد خبر: 14079
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌و‌گو با باریش خبرداد:

هواپیماها قبل و بعد از انجام سفر ضدعفونی می‌شوند

با هدف مقابله با انتشار ویروس کرونا تمام هواپیماها قبل و بعد از سوارشدن مسافر ضدعفونی می‌شوند.
هواپیماها قبل و بعد از انجام سفر ضدعفونی می‌شوند

محمدعلی نائل قراملکی؛ مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: مسئولین  فرودگاه ارومیه از نخستین روزهای شیوع این ویروس، برای کنترل و جلوگیری از شیوع کرونا، تمامی سلسله‌مراتب و مراقبت‌های بهداشتی را به صورت مستمر در دستور کار قرار دادند و کنترل و تب سنجی تمام مسافران ورودي و خروجي به صورت فرد به فرد توسط کارشناسان بهداشت مرزی در تمامی پروازها انجام می‌شود.

 وی افزود: ضدعفوني کردن اماکن، ترمينال‌ها و تجهيزات به‌صورت مستمر روزانه سه‌بار، ضد عفونی تجهیزات هندلینگ‌کننده، برگزاری دوره آموزشی ویژه کارکنان فرودگاه، کنترل و تب‌سنجی و تأمین مواد و تجهيزات بهداشتي برای کارکنان در راستاي مقابله و پيشگيري از انتشار ويروس کرونا در فرودگاه‌هاي اين استان انجام می‌شود، تا از شیوع کرونا ویروس پیشگیری شود.

قراملکی در خصوص کاهش پروازها در اسفندماه سال جاری با اشاره به اینکه این کاهش پروازها تنها مربوط به فرودگاه ارومیه نیست، گفت: در بهمن‌ماه امسال در پروازهای داخلی  27 هزار و 938 نفر در قالب 255 پرواز از فرودگاه ارومیه  جابه‌جا شده‌اند  که نسبت به مشابه  سال گذشته ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد، اما با شیوع بیماری کرونا در کشورمان در جهت پیشگیری از شیوع بیماری از اوایل تا امروز شاهد کاهش ۵۰ در صدی در آمار پروازها هستیم.

وی با تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری به منظور کاهش و به صفر رساندن  بیماری کرونا افزود: انشاالله پس از برگشت وضعیت به حالت عادی آماده پذیرش مسافران به روال سابق و به بهترین نحو ممکن هستیم.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی همچنین به صدور و ابلاغ دستورالعمل ضدعفونی هواپیما به شرکت‌های هواپیمایی اشاره کرد و گفت: تمام هواپیماها قبل و بعد از سوارشدن مسافر ضدعفونی می‌شوند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

بهرام
1398/12/26 - 21:39

همین امروز پرواز داشتم..قشم ایر ساعت سه ظهر..هواپیما که کلا لجن گرفته بود..همونجور که تگری زده بودن رو صندلی همونجور هم مونده بود..امروز مسافرا که پیاده شدن پشت بندش ما سوار شدیم..کدوم ضدعفونی؟