15:56|جمعه, اردیبهشت 07 ,1403
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1398 - 08:23
کد خبر: 14072
به نیت شکست کرونا:

عید امسال، دوست داشتن را در ندیدن ثابت کنیم

باورش شاید کمی سخت باشد اما امسال باید از طریق تلفن و اینترنت با همدیگر در تماس باشیم و به دیدار کسانی که دوست شان داریم نرویم تا آنها را در معرض ویروس کرونا قرار ندهیم.
عید امسال، دوست داشتن را در ندیدن ثابت کنیم

سرویس اجتماعی باریش نیوز،  چند روز دیگر عید باستانی نوروز فرا می‌رسد و بهاری نو و پرطراوت در راه است.
اما شیوع ویروس کرونا عید امسال را با سال‌های گذشته بسیار متفاوت و جامعه را درگیر بیماری و نگرانی کرده است.
نگرانی جدی تر را می‌توان زمانی اعلام کرد که مردم موارد و توصیه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، اینجاست که فاجعه بزرگ و همه‌گیری در راه خواهد بود.
رعایت موارد بهداشتی و در خانه ماندن تا حد بسیار زیادی از پراکنده گی ویروس کرونا جلوگیری خواهد کرد و زنجیره این ویروس واگیر دار را قطع میکند.
متاسفانه با وجود اینکه هر روز آمار مبتلایان و فوت‌شدگان ویروس کرونا در کشور افزایش می‌یابد اما اغلب مردم این ویروس را جدی نگرفته اند و آن را باور ندارند.
روزهای پایانی سال، مردم ذوق و شوق بسیاری برای خرید و دید و بازدید عید دارند اما امسال به طور جدی و صریحا به مردم توصیه می‌شود که از عید دیدنی خودداری کنند و کرونا را جدی بگیرند.
در سال جدید پیشنهاد می‌شود که از طریق تلفن و اینترنت با همدیگر در تماس باشیم و به دیدار کسانی که دوست شان داریم نرویم تا آنها را در معرض ویروس کرونا قرار ندهیم و بدانیم که این عید بر خلاف همه هزاره های گذشته، دوست داشتن در ندیدن است.
چه خوب است که عید امسال را موکول کنیم به زمانی که ویروس کرونا در کشورمان از بین رفته است آن وقت، لباس نو و آجیل و شیرینی می خریم و به دید و بازدید می رویم تا سنت زیبا و ایرانی عید نوروز را با تاخیر به جا بیاوریم.
امسال در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه و «حول حالنا الی احسن الحال» را به نیت ریشه کنی ویروس کرونا و بهبود حال همه مبتلایان زمزمه کنیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید