16:55|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1398 - 10:09
کد خبر: 14056
یادداشت:

کام خود و دیگران را با مواد محترقه تلخ نکنید

روزهای پایانی سال استفاده از مواد محترقه حوادث تلخ و جبران ناپذیری به بار می‌آورد و به خانواده‌ها توصیه می‌شود فرزندان خود در این زمینه را مدیریت کنند.
کام خود و دیگران را با مواد محترقه تلخ نکنید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، همه ساله با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال حوادث و آسیب‌های دلخراشی ناشی از استفاده از  موادمحترقه روی می‌دهد و خسارات جبران‌ناپذیری را در پی دارد.

متاسفانه امروزه آیین چهارشنبه آخر سال که برگرفته از سنت‌های دیرینه است به فراموشی سپرده شده و مزاحمت‌های صوتی به وسیله مواد محترقه موجب سلب آرامش مردم شده است.

در حال حاضر که چند روزی به چهارشنبه آخر سال مانده صدای مهیب ترقه در همه جای شهر به گوش می‌رسد و متاسفانه خانواده‌ها اهمیت چندانی به این موضوع ندارند، البته این در حالی است که شیوع کرونا و جان باختن تعدادی از هموطنان دیگر دل و دماغی برای شادی مانند سالهای گذشته برای مردم نگذاشته است.

شادی و نشاط شهروندان خوب است و هیچ کسی با این امر مخالفتی ندارد اما این شادی باید در چارچوب قانون و معیار اخلاق اسلامی و به دور از هرگونه مزاحمت و خشونت باشد.

 اما برخی افراد ناآگاه به بهانه شادی و نشاط برای شهروندان مزاحمت ایجاد می كنند و موجب برهم زدن آسایش و امنیت عمومی می شوند كه پلیس بنابر قانون با هنجارشكنان و برهم زنندگان نظم عمومی برخورد خواهد كرد.

روزهای پایانی سال ۹۸، شیوع ویروس کرونا شرایط را به گونه‌ای ساخته که به مردم توصیه شده است که در خانه بمانند و با ایجاد فضای آرام هر کدام از اعضای خانواده به کارهای خود بپردازند تا این روزها نیز به سرانجام برسد.

والدین نقش بسزایی در ایجاد فضای آرام در خانه را بر عهده دارند و امسال نیز باتوجه به شرایط موجود میتوان با مطالعه و انجام کارهای هنری در خانه لحظات خوبی را رقم زد.

در این شرایط خانواده‌ها ضمن مدیریت بر رفتار فرزندان خود به آنان اجازه ندهند در معابر عمومی آتش بازی کرده و موجب انسداد كوچه و خیابان شوند و با ایجاد سر و صدای ناشی از مواد محترقه موجب مزاحمت برای شهروندان به ویژه افراد بیمار و سالمندان شوند.

در این ایام، خانه ماندن و دوری از تجمعات فرصت بسیار مناسبی برای والدین و فرزندانشان است تا ضمن رعایت موارد بهداشتی، در خانه، بتوانند در کنار یکدیگر به کارهای هنری، مطالعه آشپزی و کارهای عقب افتاده خود بپردازند از سوی دیگر پرداخت به آیین‌های چهارشنبه آخرسال از طریق مطالعه و روایت والدین از سنت‌های دیرینه، همچنین تماشای فیلم روزهای پایانی سال را با شیوه متفاوت و لذت بخشی رقم می‌زند به شرطی که استفاده از مواد محترقه این روزهای حساس را با تلخی و حسرت مواجه نکند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید