07:20|سه شنبه, فروردین 28 ,1403
تاریخ انتشار: 21 اسفند 1398 - 13:13
کد خبر: 14039
باریش گزارش می‌دهد:

قانون در کمین محتکران اقلام بهداشتی

در شرایطی که سلامتی مردم در خطر است احتکار اقلام بهداشتی از سوی برخی از سودجویان افزایش یافته اما محتکران بدانند که قانون در کمین است و دیر یا زود باید پاسخگوی قانون باشند.  
قانون در کمین محتکران اقلام بهداشتی

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، همزمان با شیوع ویروس کرونا، مردم در تهیه اقلام بهداشتی و ماسک تنفسی با مشکل مواجه شدند به طوری که در عرض چند روز ماسک تنفسی و اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها و کالاهای پزشکی کم یاب و نایاب شد.
کارخانه‌های تولید اقلام بهداشتی بسیج شده و ساعات کاری خود را افزایش دادند تا نیاز مردم برای تهیه کالاهای بهداشتی تأمین شود.
در همین راستا مردم نیز چشم انتظار توزیع مواد ضدعفونی کننده، ماسک تنفسی و دستکش بودند که با رعایت موارد بهداشتی بتوانند بر ویروس کرونا غلبه کنند.
اما گویا دست محتکران نزدیک‌تر از دست مردم به اقلام بهداشتی بود و برخی افراد نیاز مردم را نادیده گرفته و دست به احتکار اقلام بهداشتی زدند. 
کشف بیش از ۱.۴ میلیارد ریال اقلام بهداشتی احتکار شده در آذربایجان‌غربی
محمد اقوامی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون برای ۳۰ واحد متخلف عرضه محصولاتی بهداشتی استان پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.
اقوامی با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۶۹گشت مشترک سیار توسط شعب سیار تعزیرات حکومتی استان انجام شده است، تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح از تعداد زیادی از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های فروش تجهیزات پزشکی، انبار شرکت‌های فروش تجهیزات پزشکی بازرسی شده است.
وی افزود: در این بازرسی ها ۲۱هزار و ۴۲۴ عدد ماسک ، ۲۰۵هزار و ۶۹۹ عدد دستکش لاتکس، ۱۵۹۸ عدد ژل ضدعفونی کننده و ۱۵۵۴ بطری محلول ضد عفونی کننده و ۲۸هزار و ۵۷۰ عدد دستمال ضدعفونی کننده کشف شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: ارزش این کشفیات مبلغی بیش از یک میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال است که بعد از کشف به شعب استان جهت رسیدگی ارسال شدند.
دستگیری ۳۸ محتکر اقلام بهداشتی در آذربایجان‌غربی
سردار مسعود خرم‌نیا، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تا ریشه کنی ویروس کرونا حضور مدافعان امنیت درکنار مدافعان سلامت واستمرار همکاری وتعاملات را خواهیم داشت، افزود: با اقدامات اطلاعاتی وعملیاتی رده‌های ماموریتی این انتظامی در مدت ۷روز اجرای طرح مقابله با احتکار کالاهای بهداشتی در سطح استان تعداد ۱۰۱هزار و۷۳۲ عددماسک، یک میلیون و ۲۸۶هزار و ۹۹۰عدد دستکش ،۸۸هزار و۷۵۲ لیتر مواد ضد عفونی وشوینده و۲۱۲۱ عدد ژل ضد عفونی کننده کشف وبلافاصله جهت توزیع دربین مردم و رفع نیازمندیهای بهداشتی به متولیان امر تحویل و تعداد ۳۸نفر محتکر و قاچاقچی نیز دراین رابطه شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: این ماموریت تا بازگشت آرامش کامل و ریشه کنی بیماری با همین حساسیت ادامه داشته و از مردم بصیر و ولایی استان درخواست می‌شود که هرگونه اخبار و اطلاعات درخصوص احتکار را درهر ساعتی از شبانه روز به ۱۱۰ اطلاع و گزارش کنند.
کشف انبارهای احتکار لوازم پزشکی در خوی و میاندوآب
فرمانده انتظامی خوی از کشف بیش از ۲۰ هزار ماسک بهداشتی احتکار شده در این شهرستان خبر داد.
فرمانده انتظامی میاندوآب نیز از کشف ۲ انبار حاوی ۶۰۰ بطری الکل ضدعفونی و چهار هزار جفت دستکش احتکار شده در این شهرستان خبر داد.
در شرایطی که سلامتی مردم در خطر است احتکار اقلام بهداشتی از سوی برخی از سودجویان افزایش داشته اما محتکران بدانند که قانون در کمین است و دیر یا زود باید پاسخگوی قانون باشند. 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید