12:46|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1398 - 11:51
کد خبر: 14022
باریش گزارش می‌دهد:

کسب و کارهای قربانی کرونا/حواسمان به یکدیگر باشد

این روزها کرونا دخل و خرج بسیاری از کار و کاسبی را بهم زده است و خیلی از درآمدها به سبب تعطیلی و نبود مشتری قربانی این ویروس شدند.
کسب و کارهای قربانی کرونا/حواسمان به یکدیگر باشد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز، شیوع کرونا این روزها اگر به کام سودجویان، دلالان و محتکران اقلام بهداشتی تمام شده اما کام بسیاری از کسب و کارها را به دلیل کاهش درآمد تلخ کرده است.
کسب و کارهایی که برنامه‌ ویژه‌ای برای فروش در آستانه سال نو داشتند و روی فروش روزهای دم عید حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، این روزها به خاطر تعطیلاتی که برای پیشگیری از کرونا اعمال شده خسارت‌های فراوانی دیدند.
برخی از صاحبان مغازه‌ها و املات تجاری به واسطه همدلی و درک شرایط که از وضعیت موجود دارند در این روزها اقدام به بخشیدن یک ماه از اجاره بهای خود به مستاجران کردند که در نوع خود اقدامی پسندیده و قابل تحسین است.
این روزها که بی شبهات به روزهای جنگ تحمیلی نیست و تنها سنگرهای دفاع تغییر کرده باید همه در هر شغل، صنف، مقام و منصبی هستیم برای مبارزه با ویروسی که به راحتی کشورگشایی کرده و حیطه تحت سلطه خود را افزایش می‌دهد، همکاری و همدلی داشته باشیم.
مهدکودک‌ها، مدارس غیرانتفاعی، آموزشگاه‌ها، موسسات آموزشی غیردولتی، بازارهای شب عید، رستورانها، فست فودها، صنف پوشاک و کیف و کفش، ناوگان حمل و نقل‌های شخصی و بسیاری دیگر از مشاغل که لیست کردن آنها در این مجال نمی‌گنجد از جمله کسب و کارهایی هستند که در این روزها به شدت از شیوع بیماری کرونا ویروس متضرر شدند و برخی‌ها حتی قادر به تامین هزینه اجاره بهای خود نیستند.
بدنیست این روزها کمی بیشتر حواسمان به همدیگر باشد و برای اینکه این روزهای سخت که فشارهای روانی بسیاری را به مردم تحمیل کرده است، کمی آسان‌تر بگذرد مردم بیشتر همدیگر را درک کند و تا آنجا که از دستشان برمی‌آید با مهلت دادن بیشتر به ادای قرض و اجاره بها به صاحبان مشاغل بار روانی ناشی از این بیماری را در جامعه کاهش دهند.   
هنوز فراموش نشدند روزهایی که همه با تمام توان برای صلابت ایران زمین بسیج شدند و در جبهه‌های مختلف با گذشت از جان و مال خود در برابر دشمن تحمیلی ایستادگی کردند تا ذره‌ای از این خاک را به نامحرمان ندهند و اینک جنگی دیگر در سنگری دیگر قدعلم کرده تا بار دیگر همدلی و همیاری مردم را با ماندن در خانه، مسافرت نکردن، بخشیدن اجاره بها، تعویق در سررسید چک‌ها و رعایت نکات بهداشتی دشمن را از این خاک بیرون برانیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید