20:09|شنبه, اردیبهشت 22 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1398 - 11:14
کد خبر: 14020
یادداشت:

شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فراموش نشود

آمار مبتلایان در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی درحال افزایش است غفلت از شهرستان‌ها ممکن است غیرقابل جبران باشد.
شهرستان‌های آذربایجان‌غربی فراموش نشود

سرویس اجتماعی ‌باریش‌نیوز، با نگاهی به آخرین آمار افزایش مبتلایان به کرونا روند صعودی این آمار مشخص است و این در حالی است که همچنان در شهرستان‌ها نابسامانی‌هایی وجود دارد که توسط مسئولان هر شهرستان ایجاد شده است.

باتوجه به زلزله اخیر درشهرستان خوی‌، بخش قطور یکی از حساس‌ترین مناطقی است که تعداد خانوار بسیار بالایی در این منطقه زندگی می‌کنند. تعدادی از زلزله‌زدگان به علت تخریب منازلشان در چادر زندگی می‌کنند و درصورتی که موارد بهداشتی در این منطقه رعایت نشود و یا اقلام بهداشتی به موقع توزیع نگردد بی شک مشکلاتی را در پی خواهد داشت و درصورت ابتلا به این ویروس در بین‌ها ممکن است کنترل آن سخت باشد زیرا امکانات و تجهیزات در آنجا بسیار محدود است.

در سایر شهرستان‌ها که روزهای گذشته افراد دچار این ویروس نشده بودند اما اکنون بخاطر برخی سوءمدیریت‌ها و تصمیمات مختلف شهرها این آمار رو به افزایش است.

سوالی که از مسئولان ستاد استانی مبارزه با کرونا باید پرسید این است که با توجه به اهمیت پیشگیری از شیوع کرونا در سراسر استان و کمبود اقلام بهداشتی آیا تمهیدات لازم برای شهرستان خوی، بخش قطور در نظر گرفته شده است؟ آیا قرنطینه این بخش که در راس خطرابتلا به کرونا قرار دارد ممکن است؟ بسیاری پیام‌های مردمی حکایت از عدم رعایت برخی موارد بهداشتی در این منطقه را دارد که قطعا دور از انتظار نیست.

براساس گزارش های میدانی در سایر شهرستان‌ها به‌جز چند شهرستان انگشت شمار در ورودی شهرها تمهیدات انجام نمی‌گیرد و شرایط ویژه ای برای داخل شهرها نیز در نظر گرفته نشده که بهتر است این موضوع پیگیری شود تا خطر ابتلا به کرونا در شهرستان‌ها کاهش یابد و از تصمیمات عجولانه پرهیز شود، که برخی از این تصمیمات موجب سردرگمی مردم شده است.

مسئولان بهتر است اسامی شهرهایی که در سطح استان آذربایجان‌غربی ورود به آن‌ها ممنوع اعلام شده را مشخص کنند زیرا پراکندگی اخبار باعث تاییدها و تکذیب‌هایی در فضای مجازی شده که شفافیت آن از سوی مسئولین ضروری بنظر میرسد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید