12:22|یکشنبه, اردیبهشت 23 ,1403
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1398 - 09:06
کد خبر: 14018
دکتر آقازاده تأکید کرد:

پیش‌بینی افزایش موارد مثبت کرونا در استان طی هفته‌جاری

با توجه به سیر صعودی این بیماری پیش‌بینی می‌شود که این هفته شاهد افزایش موارد مثبت در آذربایجان‌غربی باشیم.
پیش‌بینی افزایش موارد مثبت کرونا در استان طی هفته‌جاری

به گزارش سرویس سلامت باریش نیوز، دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی درباره آخرین وضعیت فعالیت ویروس کرونا در استان اظهار کرد: تعداد افراد بستری که از آنها تست کرونا گرفته شده 366 مورد است که از این تعداد باز از 36 مورد تست گرفته شده که از این تعداد 13 مورد مثبت است.
وی اعلام کرد: تا شب گذشته 55 نفر از افراد در شهرهای مختلف استان مبتلا به ویروس کرونا شد و تاکنون متاسفانه 2 نفر از افراد مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و سه نفر دیگر که با اجازه از خانواده‌هایشان با شرایط بیماران کرونایی دفن شدندف مشکوک به کرونا بودند ولی با این حال بازهم برای احتیاط بیشتر با شرایط بیماران کرونایی تشییع و به خاک سپرده شدند.
این مسئول افزود: پیش بینی می شود که این هفته شاهد افزایش موارد مثبت باشیم و تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بیمارستانی بیشتر شود اما بهترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس تنها ماندن در خانه است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با تاکید بر جدی گرفتن نکات بهداشتی و ماندن در خانه برای پیشگیری از این ویروس گفت: به زبان ساده نباید به این بیماری سواری داد چراکه عدم رعایت بهداشت فردی و تردد در معابر عمومی برای موارد غیرضروری روند تکثیر و انتشار این ویروس را افزایش داده و کنترل و مهار آن را کندتر می‌کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

مریم
1398/12/20 - 11:56

از مردم مخواهیم بخاطر خود شان وخانواده هایشان بخاطر مردم سهرمان افزایش کادرهای بیمارستانی در خانه بمانند.