02:19|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 - 09:59
کد خبر: 14010
باریش گزارش می‌دهد:

کمین کرونا در معابر عمومی

معابر عمومی و پر تردد را می‌توان اصلی‌ترین ناقل بیماری کویید 19 نامید اما متاسفانه این‌روزها شهروندان نسبت به وجود و خطرات آن بی‌اعتنایی می‌کنند.
کمین کرونا در معابر عمومی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کووید19 و یا همان ویروس کرونا کم کم دارد بر کل جهان رخنه می‌کند بسیاری از کشورها حالت فوق‌العاده اعلام و بسیاری دیگر نیز قرنطینه سراسری اعلام کرده‌اند اما برخی از شهروندان هنوز این موضوع را باور ندارند و نسبت به رعایت نکات بهداشتی بی‌اعتنایی می‌کنند.

با شیوع این بیماری دولت به جهت کنترل شیوع آن مدارس را تعطیل و ساعات کاری ادارات را کاهش داد ولی شهروندان از این فرصت برای سفر استفاده کردند و به جای کنترل، این ویروس با سرعت بیشتری به دیگر شهرها منتقل و حتی می‌توان گفت در کمتر از یک هفته کل کشور آلوده شد.

افزایش تردد در برخی از استان‌ها باعث شد تا مسئولین عالی رتبه استانی دست به کار شوند و از ورود خودروهای غیربومی جلوگیری کنند اما متاسفانه این هم نتوانست در مقابل مسافرت‌ها بایستد و مانع خروج افراد از خانه‌هایشان شود.

شهروندان باید به نکات ذکر شده توجه بیشتری کنند و چند روزی را علاوه بر رعایت نکات بهداشتی در خانه بمانند تا سلامتی خود و خانواده خود از انواع خطرات در امان نگه دارند.

علاوه بر همه این‌ها حضور در معابر عمومی پرتردد و مکان‌های شلوغ بسیار خطرناک و مضر است زیرا این بیماری پنهان می‌تواند یک عمر افسوس برای اطرافیان داشته باشد.

اگر شهروندان در سراسر شهر فقط یک هفته در خانه بمانند به راحتی می‌توان این ویروس را ریشه کرد ولی باید یادآور شد که انسانیت هنوز هم زنده است پس اگر به هر دلیلی از دیگران طلب دارید به او فرصت دهید تا آن را پرداخت کند زیرا وضعیت اقتصادی نیز روزبه‌روز در حال بدتر شدن است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید