14:41|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 10:29
کد خبر: 14000
یادداشت:

هشدار! ورود مسافران نوروزی جان مردم را تهدیدمی‌کند

ورود مسافران نوروزی از استان‌هایی که این روزها بیشتر درگیر کرونا ویروس هستند، به آذربایجان‌غربی برای استان یک خطر جدی است، مسئولان باید جلوگیری کنند.
هشدار! ورود مسافران نوروزی جان مردم را تهدیدمی‌کند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، استانداران گیلان، اصفهان، مازندران، اردبیل، خراسان رضوی، سفر در ایام نوروز را به این استان‌ها ممنوع اعلام کردند و طولی نکشید شهردار شیراز با اشاره به شیوع کرونا در نوروز 99، پذیرش و اسکان مسافران درقالب کمپ‌های اسکان، برپایی پادر در بوستان‌ها، سالن‌های ورزشی، فرهنگسراها و مهمانسراها را ممنوع کرد.

این اقدام شایسته از طرف استان‌های مختلف قطعا رضایت مردم و پیشگیری از شیوع کرونا را در پی داشت و تاثیر اساسی آن برای حفظ جان مردم غیرقابل کتمان است. اما در آذربایجان غربی تا این لحظه تصمیم مسئولان نهایی و اعلام نشده است، اگرچه برخی مسئولان اشاره کرده اند از پذیرش مسافران شهراهایی که بیشتر با کرونا درگیر هستند جلوگیری می‌شود اما این کافی نیست و هر شخص مسافر ممکن است برای استان و شهرما خطر محسوب شود.

مردم نیز در پیام‌های متعددی خواستار لغو مسافرت‌های نوروزی به آذربایجان‌غربی شده‌اند و نگرانی آن‌ها کاملا به حق و درست است. اگر جزء استان‌های پاک درموضوع کرونا محسوب می‌شویم چرا باید ورود مسافران نوروزی این معادله را بهم بریزد؟

با شیوع کرونا توجه ویژه به این امرمهم بیشتر احساس می‌شود و اکنون که مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده‌اند ممکن است سفرهای زودتر از موعد نیز انجام بگیرد که نتیجه تصمیم گیری هر چه زودتر اعلام شود آذربایجان‌غربی از آسیب بیشتر کرونا در امان می‌ماند.

کلام آخر اینکه؛ امروز همه مسئولان، اصحاب رسانه و مردم درخانه ماندن و خود قرنطینگی را باید ترویج دهیم و هر اقدامی خلاف این مورد که تشویقی برای سفر باشد می‌تواند یک تهدید جدی برای استان باشد که جبران آن بسیار سخت است، چرا که نتیجه هر تصمیمی از سوی مسئولین به‌طورمسقیم برجان مردم تاثیر دارد که هرگونه سهل انگاری در این مورد قابل پذیرش نیست.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید