08:52|یکشنبه, اردیبهشت 16 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 11:37
کد خبر: 13993

فریب دروغ‌های مجازی کرونا را نخورید

این روزها که شیوع ویروس کرونا بخش زیادی از جامعه را درگیر کرده بازار دروغ‌های مجازی از هر نوع که فکرش را بکنید، داغ شده است.
فریب دروغ‌های مجازی کرونا را نخورید

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، ویروس کرونا بیش از یک‌هفته است که مهمان ناخوانده روزهای پایانی سال شده و بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کرده و هر روز خبرهای گوناگونی از این بیماری، در رسانه‌های مختلف به ویژه در فضای مجازی تولید و دست به دست می‌شود.
در این روزهای سخت، بازار دروغ های منتشر شده در فضای مجازی درباره این بیماری نیز هر روز گرم تر می شود از آمار غیررسمی مبتلایان و فوت‌شدگان گرفته تا ساخت دارویی که هر از چندگاهی به بیماری کرونا ویروس نسبت می‌دهند.
گرچه مراجع رسمی کشور اخبار غیررسمی از این دست به خصوص در رابطه با کشف داروی ضدکرونا منتشر شده در فضای مجازی را تکذیب کردند اما بازهم کسانی هستند که از ناآگاهی و بی اطلاعی افراد سوءاستفاده کرده و مطالب و تبلیغ‌های دروغ مربوط به این بیماری را در فضای مجازی نشر می‌دهند و برای خود مشتری دست و پا می‌کنند.
کرونا به ظاهر بهانه جدیدی برای دزدی و فریب دادن مردم شده است تا برخی ها به هر بهانه ای که کشیده دروغ‌های خود را به مردم بفروشند و سودهای کلانی از رنج و بیماری مردم در این روزها به جیب بزنند.
به نظر می‌رسد این سودجویان برای رسیدن به منافع شخصی خود از هیچ دروغی هم ابایی ندارند و برایشان مهم نیست دروغ هایی که می‌گویند از راه‌های مختلف ضدعفونی و پیشگری گرفته تا آمار نادرست فوت‌شدگان و حتی تبلیغ داروهای تقلبی ضدکرونا که هنوز هیچ کشوری ادعای دست‌یابی به آن را ندارد، چه بلایی می‌تواند بر روح، جسم و روان مردم بیاورد و چه آسیب‌های جبران ناپذیری برای اعتماد عمومی جامعه داشته باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید