18:25|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 11:31
کد خبر: 13992
یادداشت:

روز درختکاری، بهانه‌ای برای آشتی با طبیعت

روز درختکاری فرصت مناسبی برای توجه بیشتر به اهمیت درخت کاری و بهانه مناسبی برای آشتی با طبیعت است.
روز درختکاری، بهانه‌ای برای آشتی با طبیعت

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، 15 اسفند به عنوان روز درخت کاری در تقویم ثبت شده و در این روز برنامه‌های مختلف برای کاشت درخت و افزایش سرانه فضای سبز برگزار می‌شود.
زندگی شهرنشینی و گسترس ساخت و سازهای شهری باعث شده تا توجه کمتری به فضای سبز در داخل شهر صورت گیرد و در اغلب مکان‌های که نیاز است تا درخت کاری شده و بوستانی احداث شود شاهد ساخت آپارتمان‌های سربه فلک کشیده هستیم.  
روز درخت کاری در راستای اهمیت کاشت درخت و توجه به سرانه فضای سبز فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند تا مردم و مسئولان در کنار یکدیگر بتوانند قدم‌های مثبتی برای درخت کاری در فضاهای شهری و روستایی بردارند.
اما باید توجه داشت که کاشت درخت در فضای شهری باید با نظارت کارشناسان مربوطه انجام شود تا در آینده رشد درخت باعث بروز مشکلات در زندگی‌های شهرنشینی به وجود نیاورد. 
روز درخت کاری از ارزش و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ضرورت دارد تا مردم بیشتر به فکر کاشت درخت در راستای افزایش سرانه فضای سبز در شهر را داشته باشند.
مسئولان متولی نیز برنامه‌هایی برای این روز تدارک دیدند، در 2 سال گذشته یکی از برنامه‌هایی که سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری ارومیه در نظر گرفته کاشت و تولید نهال‌های مقاوم به کم آبی است که در نقاط مختلف شهر کاشت می‌شود تا ضمن حفظ و افزایش سرانه فضای سبز در برابر استفاده کم از آب نیز مقاوم باشد.  
درخت نقش مهم و ضروری در حیات بشر و زندگی جانداران دارد و مهم‌تر از آن درخت تولید دی‌اکسیدکربن و هوای پاک و سالم را به ساکنان زمین اهدا می‌کند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید