06:17|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1398 - 11:05
کد خبر: 13986

هیس! مسئولان پاسخگو نیستند

عدم همکاری نهادهای متولی مبارزه با ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی با خبرنگان صدای رسانه‌ها را درآورده است و کسی به سوالات آنها پاسخگو نیست، این‌روزها تماس‌های بی‌پاسخ بیشتر از هر زمانی شدت گرفته است..
هیس! مسئولان پاسخگو نیستند

سرویس پایش باریش‌نیوز، با شیوع ویروس کرونا و اهمیت اطلاع‌رسانی از جانب مسئولان متولی، همچنان آن‌ها سکوت را ترجیج داده و این موضوع  یکی ازعوامل انتشار اخبار غیررسمی در فضای مجازی شده است.

علیرغم اینکه اصحاب رسانه بارها تقاضا کردند که نهادهای متولی مبارزه با شیوع کرونا در استان با خبرنگاران تعامل بیشتری داشته باشند، با این وجود فقط با یک یا دو رسانه که یکی از آنها رسانه دولتی و یکی رسانه ملی است در حال همکاری هستند که این موجب نارضایتی تمامی اصحاب رسانه‌ شده است و پراکندگی اخبار و دامن زدن به شایعات درفضای مجازی از عوارض این رفتار نامناسب است.

این اقدام نامتعارف از سوی برخی نهادها باعث واکنش رسانه‌های مختلف شده و درست زمانی که باید با هماهنگی اقدام کرد مسئولان سعی دارند با چنین رفتارهایی شانه خالی کرده و با بهانه های غیرقابل قبول به این وضعیت ادامه دهند.

این در حالی‌است که در کل دنیا در چنین شرایطی از ظرفیت رسانه‌ها برای پیشبرد بهتر اهداف و بهبود فضای حاکم استفاده می‌کنند و پس از تعیین هدف همه در یک مسیر حرکت می‌کنند اما از معجزات استان ما این است که مسئولان ما کاملا برعکس اقدام می‌کنند.

حال باید پرسید برخی ازمسئولان آذربایجان‌غربی چراخودشان را اینقدر از دید اصحاب رسانه دور نگه می‌دارند؟ آیا شرایط بحرانی فعلی زمان مناسبی برای چنین رفتارهایی است؟ آیا معرفی شخصی که به ندرت حاضر به پاسخگویی به اصحاب رسانه است می‌تواند کافی باشد؟ راستی یادتان می‌آید آخرین اقداماتتان در خصوص فرهگ‌سازی چه بوده است؟ 

یادمان نرود مردم حق دارند بدانند مسئولان چه اقداماتی را برای سلامتی آنها انجام می‌هند، و حلقه اتصال این اطلاع رسانی رسانه ها هستند، از این‌رو ضرورت دارد متولیان فعالیت‌های انجام گرفته را شفاف سازی کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید