17:17|شنبه, اردیبهشت 08 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 - 10:29
کد خبر: 13961
یادداشت

تعطیلات کرونایی بهترین زمان خانه‌تکانی

افرادی که در حال حاضر وقت خود را در خانه سپری می‌کنند با راه‌های بسیاری از جمله خانه‌تکانی می‌توانند خود را سرگرم و به پیشواز عید نوروز بروند.
تعطیلات کرونایی بهترین زمان خانه‌تکانی

سرویس اجتماعی باریش نیوز، عید نوروز یکی از رسم‌های قدیمی ایرانیان است که برای آن ارزش بسیاری قائل هستند اما این عید بزرگ نیز برای خود سختی‌هایی دارد و خانه تکانی یکی از این موارد است.

خانه تکانی از رسوم بسیار قدیمی آماده شدن برای عید نوروز است البته با گسترش خانه‌های آپارتمانی و کوچک شدن فضاها این کار تا حدودی آسان‌تر شده است.

این روز‌ها که به خانواده‌ها توصیه می‌شود در خانه بمانند و به سلامتی خود اهمیت دهند خانه تکانی و ضدعفونی خانه می‌تواند گزینه خوبی برای سرگرمی باشد.

برخی از نقاط خانه مانند آشپزخانه مکانی خوب برای تکثیر انواع باکتری‌ها است پس باید در پاکسازی آن بسیار دقت کنیم زیرا گاهی خانه خود می‌تواند محلی برای بیماری باشد.

نظافت خانه عموما کار سختی نیست و به راحتی می‌توان این کار انجام داد و در حال حاضر این فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به امورات خانه است.

بهتر است در هنگام خانه تکانی منزل خود را با مواد ضد عفونی کننده پاکسازی کنیم و محیط امنی برای خود و خانواده ایجاد کنیم اما باید به یاد داشته باشیم ترکیب موادهای شوینده با یکدیگر بسیار خطرناک است و حتی می‌تواند
منجربه مرگ شود.

به بانوان خانه‌دار و افرادی که در حال حاضر در خانه به سر می‌برند توصیه می‌شود در خانه‌ها بمانند و با خانه تکانی به پیبشواز عید بروند تا علاوه بر جسمی سلامت خانه‌ای تمیزتر نیز داشته باشند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید