12:07|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 13:41
کد خبر: 13957
یادداشت:

از گرانی لیموترش تا تعطیلی رستوران‌ها

کرونا تاثیر خود را بر بازار عرضه اقلام خوراکی و کاهش مشتریان رستوران‌ها گذاشت.
از گرانی لیموترش تا تعطیلی رستوران‌ها

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، ویروسی که رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها و فست فود‌ها را به حالت کاملا نیمه تعطیل کشانده و به موجب آن خسارت میلیونی وارد می‌شود ، صاحبان رستوران‌ها از وضعیت فعلی بسیار مشوق و ناراحت هستند. مقامات کشوری این موضوع را تایید می‌کنند ، اما فقط تایید آن کافی نیست و باید درصدد رفع این وضعیت وارد مرحله عملیاتی شوند.

پیام‌های دریافتی و گزارشات میدانی حکایت از کاهش بسیار بالای فروش در رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها دارد که ادامه این روند شاید معیشت و ادامه روند زندگی کسبه را بسیار سخت کند.راستی اگر این ویروس ادامه داشته باشد نهایت به کجا می‌انجامد؟ این نیمه تعطیلی‌ها  تا کی ادامه خواهد داشت؟ برای تغییر این وضعیت باید چقدر باید صبر کرد. چاره چیست؟ آیا بهتر نیست به جای برخی مخفی‌کاری‌ها از سوی نهادمتولی شفاف‌سازی شود؟

از طرفی این روزها شایعات در بین مردم اوج گرفته و توصیه‌های سنتی و خانگی که در بین آنها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا رواج یافته بازار فروش برخی اقلام مانند لیموترش، سیر و سایر سبزیجات را داغ کرده و قیمت لیمو ترش تا 35 هزار افزایش یافته است، مردم چرا تصور می‌کنند با شیوع کرونا در بازار قحطی به راه می‌افتد؟

منشاء بیشتر این اتفاقات و شایعات عدم اطلاع رسانی صحیح از طرف دستگاه‌های متولی است که متاسفانه این‌روزها به جای اطلاع‌رسانی‌های منظم و دقیق مدام در حال فرافکنی و تهمت باج خواهی به برخی رسانه‌های منتقد خود است که باید روند خود را اصلاح نماید و پاسخگوی مطالبات مردمی باشد. بی شک چاپ بنر و پوستر از دست هر شخصی در ادارات بر می‌آید ، امروز جایگاه اطلاع رسانی درست بسیار مهم است.

پیشنهاد می‌شود علوم پزشکی از پزشکان خود جهت اطلاع رسانی و پیشگیری و مدیریت صحیح و همچنان آگاه سازی برای مردم دعوت کند تا در قالب ویدوئوهایی در فضای مجازی و یا از طریق رسانه‌های ملی پخش شود.




 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید