03:44|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 12:30
کد خبر: 13955
یادداشت:

شبی که آرزوها به اجابت نزدیک می‌شود

لیله الرغایب اولین پنجشنبه ماه رجب است، شبی که قرار است خدا دست آرزوهایمان را برای اجابت شدن بگیرد.
شبی که آرزوها به اجابت نزدیک می‌شود

سروریس فرهنگی باریش نیوز، رجب، ماه خداست، ماه پر بركتی است كه اعمال بسیاری برای آن ذكر شده است.

پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر كس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودی خدا می‌شود و غضب الهی از او دور می‌گردد و دری از درهای جهنم بر روی او بسته می‌شود.

لیلة الرغائب یا شب آرزوها اولین شب جمعه ماه رجب است که درهای رحمت الهی به سوی زمینیان باز شده است و عرشیان همه آماده‌اند تا در بزم دعا و نیایش زمینیان حضور یابند.

پیامبر خدا فرموده است روز پنج شنبه اول ماه رجب در صورت امكان و بلامانع بودن، روزه گرفته شود. چون شب جمعه شد مابین نماز مغرب و عشاء دوازده ركعت نماز لیلة الرغائب اقامه شود كه هر دو ركعت به یك سلام ختم می‌شود و در هر ركعت یك مرتبه سوره حمد، سه مرتبه سوره قدر، دوازده مرتبه سوره توحید خوانده شود و چون دوازده ركعت به اتمام رسید، هفتاد بار ذكر" اللهم صل علی محمد النبی الامی و علی آله" گفته شود.

 پس از آن در سجده هفتاد بار ذكر "سبوحٌ قدوسٌ رب الملائكة والروح" گفته شود. پس از سر برداشتن از سجده، هفتاد بار ذكر "رب اغفر وارحم و تجاوز عما تعلم انك انت العلی الاعظم" گفته شود.

دوباره به سجده رفته و هفتاد مرتبه ذكر "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" گفته شود. در اینجا می‌توان حاجت خود را از خدای متعال درخواست نمود. ان شاء الله به استجابت می‌رسد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید